آفتاب

معاون وزیر خارجه روسیه: استعفای ابراهیمی نباید مذاکرات سوریه را کُند کنَد

معاون وزیر خارجه روسیه: استعفای ابراهیمی نباید مذاکرات سوریه را کُند کنَد

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن بیان اینکه استعفای فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه غیر قابل پیش‌بینی نبود عنوان کرد که این اتفاق نباید سرعت مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص استعفای اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب اظهار داشت: نباید فاصله زیادی بین کناره‌گیری ابراهیمی و تعیین جانشین او رخ دهد. حفظ تحرک مثبت در مذاکرات بسیار مهم است.

گاتیلوف همچنین عنوان کرد: مهم‌ترین نکته آمادگی هیأت دولت سوریه برای مذاکرات است و هر چند همچنان تاریخ دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است اما این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. در واقع مذاکرات زودتر از ماه ژوئن از سر گرفته نخواهند شد.

وی همچنین درخصوص کناره‌گیری اخضر ابراهیمی تصریح کرد که این اقدام قابل پیش‌بینی بود زیرا وی پیشتر از تمایلش برای ترک این وظیفه سخن گفته بود.

به گفته گاتیلوف جانشین ابراهیمی هنوز مشخص نیست و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در حال انتخاب کاندیداهای احتمالی برای جانشینی اوست.

گاتیلوف در خصوص استفاده نیروهای اوکراینی از بالگردهای با پرچم سازمان ملل نیز گفت که چنین موضوعی به تحقیقات جامع نیاز دارد و هیچ‌کس به دولت کی‌یف اجازه استفاده از چنین امکاناتی را نداده است.

معاون وزیرخارجه روسیه تاکید کرد که استفاده از بالگردهایی که پرچم سازمان ملل بر روی آن‌ها نصب شده به ویژه در خارج از شهر کراموتورسک باید مورد تحقیق قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N282130

وبگردی