آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

شرط عبدالله برای حضور در دور دوم انتخابات/ حمله پهپادهای آمریکایی به مرز پاکستان با افغانستان

شرط عبدالله برای حضور در دور دوم انتخابات/ حمله پهپادهای آمریکایی به مرز پاکستان با افغانستان

انفجار در کابل، شرط عبدالله برای حضور در دور دوم انتخابات و حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مرز پاکستان با افغانستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، در جریان انفجار یک بمب مغناطیسی در شهر کابل پایتخت افغانستان که به خودروی پلیس وصل شده بود یک کودک کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نشست خبری در کابل رسیدگی به تمام شکایت های انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات را از جمله شروط خود برای حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

عبدالله عبدالله در ادامه ضمن رد گزارشها درباره تلاش برای ایجاد حکومت ائتلافی خواستار معرفی افرادی شد که در جریان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نقش داشته اند.

در همین رابطه صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان از آمادگی نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و به طالبان درباره پیامدهای حملات بیشتر هشدار داد.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان همچنین از کشته شدن 275 عضو طالبان، زخمی شدن 148 نفر و بازداشت 80 فرد دیگر در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در یک هفته گذشته و همچنین کشف شماری از تسلیحات و مهمات خبر داد.

همچنین از جمله تحولات پاکستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شینهوا نیز از توافق "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان و "جاناتان گیرینرت" فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا برای گسترش همکاریها به منظور دستیابی به اهداف مشترک همزمان با خروج ناتو از افغانستان خبر داد.

سفارت آمریکا در اسلام آباد همچنین از سفر دریادار گیرنیرت به کراچی پس از دیدار با نخست وزیر و مقامات ارشد نظامی پاکستان در اسلام آباد خبر داد.

رسانه های پاکستان همچنین از کشته شدن سه نفر در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه خیبر مرز پاکستان با افغانستان خبر دادند.

در جریان این حمله همچنین شماری از وسایل نقلیه شبه نظامیان وابسته به گروه لشکر اسلام منهدم شدند.

کد N282037

وبگردی