آفتاب

تظاهرات سوریها در حمایت از نامزدی اسد/ تاکید روسیه بر قانونی بودن انتخابات سوریه

تظاهرات سوریها در حمایت از نامزدی اسد/ تاکید روسیه بر قانونی بودن انتخابات سوریه

همزمان با تظاهرات شهروندان سوری در حمایت از ارتش و دولت و نامزدی بشار اسد در انتخابات، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری سوریه هیچ مغایرتی با ژنو1 ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، شهروندان سوری با برگزاری تظاهرات در دو شهر حمص و صیدنایا بر قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با سردادن شعارهایی اعلام کردند که از نامزدی "بشار اسد" رئیس جمهوری کنونی سوریه در انتخابات آتی ریاست جمهوری که در 13 خرداد برگزار می شود، حمایت می کنند.

شهروندان سوری همچنین با تأکید بر پایبندی به ارزشهای ملی اعلام کردند که از ارتش و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کنند.

از سوی دیگر "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر قانونی بودن انتخابات سوریه تأکید و اعلام کرد در بیانیه ژنو1 هیچ مسئله ای وجود ندارد که با انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مغایرت داشته باشد و دولت را از این کار منع کند.

وی همچنین تصریح کرد: این امکان وجود دارد که تفاسیر مختلفی از بیانیه ژنو یک وجود داشته باشد، اما مسئله بدیهی این است که در این بیانیه از انتخابات ریاست جمهوری سوریه ممانعت به عمل نیامده است.

کد N282001

وبگردی