آفتاب

پیشنهاد واشنگتن به دمشق/نگرانی آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری سوریه

پیشنهاد واشنگتن به دمشق/نگرانی آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری سوریه

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که دولت سوریه انتخابات ریاست جمهوری را به تأخیر بیندازد امکان از سرگیری مذاکرات ژنو برای دور سوم درباره حل بحران سوریه وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سوریه نیوز، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد در صورتی که دولت سوریه انتخابات ریاست جمهوری را به تأخیر بیندازد دور سوم مذاکرات ژنو برای حل بحران این کشور آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در دور سوم مذاکرات ژنو، مسائلی از جمله تشکیل دولت انتقالی سوریه با اختیارات کامل بررسی خواهد شد.

کارنی مدعی شد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه که در ژوئن آتی برگزار خواهد شد، با بیانیه ژنو یک که در سال 2012 صادر شده است مطابقت ندارد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: دولت سوریه باید انتخابات ریاست جمهوری را به تأخیر بیندازد.

انتخابات ریاست جمهوری سویه در 23 خرداد برگزار می شود و سه نامزد این انتخابات، "بشار اسد"، "حسان عبدالله النوری"، "ماهر عبدالحفیظ حجار" فعالیتهای تبلیغاتی خود را برای این انتخابات از چند روز گذشته آغاز کرده اند.

از سوی دیگر "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: باعث تأسف است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در پاییز سال گذشته به سوریه حمله نکرد.

وی اظهار داشت: ما از این بابت بسیار متأسف هستیم چرا که به اعتقاد ما حمله نظامی علیه سوریه باعث می شد در تمامی عرصه ها تغییراتی حاصل شود.

کد N280999

وبگردی