آفتاب

صدورحکم حبس ابد برای دیکتاتور فراری

صدورحکم حبس ابد برای دیکتاتور فراری

تسنیم نوشت:

دادگاهی در تونس دیکتاتور مخلوع این کشور را در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان در استان قابس، به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، دادگاه نظامی تونس روز دوشنبه «زین العابدین بن علی» دیکتاتور مخلوع این کشور را که به عربستان فرار کرده است، در پرونده کشتار و زخمی کردن تظاهرات کنندگان در شهر الحامه در استان قابس را به طور غیابی محاکمه و وی را به حبس ابد محکوم کرد.
رادیوی دولتی صفاقس اعلام کرد: دادگاه بدوی نظامی با صدور احکامی قابل اعتراض، «زین العابدین بن علی» دیکتاتور مخلوع این کشور را به حبس ابد و 5 تن از مقامات امنیتی را نیز به 10 تا 15 سال حبس محکوم کرد.
«زین العابدین بن علی» در این پرونده به قتل عمد سه تن و زخمی کردن تعدادی دیگر در روز 13 ژانویه 2011 میلادی (23 دی 89) متهم شده بود.
رئیس جمهور فراری تونس پیش از این توسط دادگاهی دیگر در پایتخت، به اتهام کشتار تظاهرات کنندگان در شهر تونس پایتخت این کشور و پنج شهر دیگر به حبس ابد محکوم شده بود.
دیکتاتور مخلوع تونس در پرونده های دیگری از قبیل فساد، سوء استفاده از قدرت و در اختیار داشتن مواد مخدر به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده است.
در جریان انقلاب تونس که در تاریخ 17 دسامبر 2010 (26 آذر 89) پس از خودسوزی یک میوه فروش به نام «محمد بوعزیزی» آغاز شد، 338 تن کشته و بیش از 2 هزار تن دیگر نیز مجروح شدند.

5252

کد N280949

وبگردی