آفتاب

مذاکرات هسته‌ای ایران موضوع دیدار چاک هاگل با وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس

مذاکرات هسته‌ای ایران موضوع دیدار چاک هاگل با وزرای کشورهای حاشیه خلیج فارس

وزیر دفاع آمریکا در سفرش به منطقه خاورمیانه گفت: با مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و جنگ داخلی سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه به جده وارد شد و بلافاصله پس از ورودش به عربستان با معاون وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس وی گفت که با وزرای کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و جنگ داخلی سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

عربستان سعودی روز چهارشنبه(امروز) میزبان وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) شامل کویت، قطر، بحرین،‌عمان و امارات متحده عربی است و این اولین باری است که آن‌ها از سال 2008 تاکنون با یکی از وزرای دفاع آمریکا دیدار می‌کنند. آن‌ها قرار است در مورد مسائلی چون سیستم دفاع موشکی و دیگر مسائل امنیتی مربوط به ایران بحث و گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی گفته‌اند که دولت اوباما در مورد پیدایش یک تهدید برای مذاکرات هسته‌ای ایران که قرار است به یک توافق نهایی دست پیدا کند نگران هستند.

پیشتر رسانه‌های روسی گزارش دادند که مقامات روس و ایران در مورد یک معامله خرید نفت خام از ایران مذاکره کرده‌اند که بر اساس آن روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد و در ازا محصولات و کالای روس به این کشور صادر می‌کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در حضور اعضای کنگره گفته بود در صورتی که تهران و مسکو آن گونه که گفته می‌شود این معامله را امضا کنند واشنگتن تحریم‌های اقتصادی جدید اعمال خواهد کرد و چنین معامله‌ای توافق اولیه‌ای که بین ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال گذشته به دست آمد را نقض می‌کند.

دور جدید مذکرات ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N280898

وبگردی