آفتاب

آرین‌منش: هدف تخریب‌گران دولت، سازندگی نیست

آرین‌منش: هدف تخریب‌گران دولت، سازندگی نیست

یک نماینده پیشین مجلس گفت: در کشور ما برخی دعواهای سیاسی به ظاهر شکل عالمانه به خودش گرفته و هدفش این است که رقیبان خود را از میدان خارج کنند.

یک نماینده پیشین مجلس گفت: در کشور ما برخی دعواهای سیاسی به ظاهر شکل عالمانه به خودش گرفته و هدفش این است که رقیبان خود را از میدان خارج کنند.

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان اینکه "نقد باید با هدف اصلاح و سازندگی انجام شود"، اظهار کرد: هدف کسی که منصفانه نقد می‌کند، رفع ضعف‌ها و توجه به قوت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر هدف نقد اصلاح و تعامل در امور جامعه باشد و در نهایت منجر به پیشبرد اهداف کشور شود، نقد سازنده‌ است. نقدکننده منصف، بدون حب و بغض به بررسی کارشناسانه و عالمانه موضوع می‌پردازد و هدفش اصلاح و تکامل است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان خراسان رضوی با بیان اینکه "فرد تخریب‌کننده به نوعی دشمنی را در لباس نقد صورت می‌دهد"، افزود: متأسفانه بسیاری از افراد به نام نقد، اقدام به تخریب رقیب خود می‌کنند که این امر ریشه فرهنگی و تاریخی دارد.

آرین‌منش با اشاره به اینکه "زمینه ظهور و بروز افکار گوناگون در شرایط مناسب به صاحب‌نظران داده نشده است"، ادامه داد: حتی در نگاه دینی، اسلامی و سیره ائمه معصومین شاهد مناظرات عقیدتی - سیاسی بزرگان و فضای باز آن زمان هستیم تا افکار عمومی بهترین گزینش را داشته باشد ولی متأسفانه در کشور ما رقابت‌های سیاسی و سالم در چارچوب اهداف نظام شکل نگرفته و جریان‌های سیاسی و گروه‌های مختلف سعی می‌کنند رقیبان خود را از میدان خارج کنند.

وی به تخریب‌هایی که علیه دولت انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: در این گونه تخریب‌ها به هیچ عنوان سازندگی برای کشور وجود ندارد. منتقدان باید با هدف اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر به بیان دیدگاه‌های خود بپردازد. اگر در شرایط کنونی جامعه می‌خواهیم به سمت کمال برویم، لازم است با نگاه منصفانه و برای اصلاح امور به بیان دیدگاه‌های خود بپردازیم.

آرین‌منش، تخریب علیه نظام و دولت را دو مقوله جدا از هم توصیف کرد که دو گروه در داخل و خارج کشور در آن سهیم هستند و در ادامه افزود: کسانی که به تخریب نظام جمهوری اسلامی کمر بسته‌اند، کسانی هستند که اساساً انقلاب اسلامی با منافع آنها در تضاد است؛ مانند گروه‌های صهیونیستی، آمریکایی یا گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی، اما در داخل کشور سلایق سیاسی منافع گروهی و جناحی موجب شده تا افراد در راستای منافع خویش حرکت کرده و گاه به تخریب دولت نیز اقدام کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه "تخریب و تضعیف دولت، منافع کسی را تأمین نمی‌کند و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید منافع نظام و ملت را در نظر بگیرند"، تصریح کرد: کثرت رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی موجب شده بسیاری از افراد و گروه‌ها در جهت تضعیف نظام و دولت تلاش کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: باید قانون جامع رسانه‌ها تصویب شود تا ساماندهی در فضای رسانه‌ای صورت بگیرد تا از انتشار مطالبی که حاوی تخریب و تضعیف است جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد N280666

وبگردی