آفتاب

نخست وزیر مالزی: حقوق بشر غیراسلامی تهدید جدید پیش روی مسلمانان است

نخست وزیر مالزی: حقوق بشر غیراسلامی تهدید جدید پیش روی مسلمانان است

کوالالامپور – ایرنا – ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی در آیین گشایش مسابقات ملی قرآن کریم، ˈاومانیسم، سکولاریسم، لیبرالیسم و حقوق بشرˈ غیر اسلامی را تهدیدهای جدید پیش روی مسلمانان دانست.

به گزارش ایرنا، وی در این آیین که شب گذشته برگزار شد، تاکید کرد ˈما هرگز درخواست و یا حقی را برای تغییر عقیده مسلمانان قبول نمی کنیمˈ.

وی تصریح کرد: اسلام و پیروان آن در حال حاضر با تهدیدهای جدیدی از جمله اومانیسم، سکولاریسم، لیبرالیسم و حقوق بشر مواجه هستند.

موضوع حقوق بشر طی سال های گذشته توسط کشورهای غربی به مثابه ابزار سیاسی در مقابل کشورهای اسلامی و یا مخالف جبهه غرب درآمده است.

در کمیته تدوین کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز نمایندگانی با عقاید متفاوت از اروپای شرقی و غربی گرفته تا تمدن های آسیایی و آمریکایی به جز مسلمانان حضور داشته اند.

نجیب پیش از این نیز گفته بود دولت مالزی از حقوق بشر تا زمانی که این حقوق در محدوده مرزهای اسلامی قابل تعریف باشد، دفاع می کند.

این واکنش نخست وزیر مالزی، به مطرح شدن حقوق همجنسگرایان در این کشور توسط گروهی خاص و رسانه های غربی است.

نخست وزیر مالزی گفت که ذهنیت هایی مانند اومانیسم، سکولاریسم، لیبرالیسم و حقوق بشر در حال حاضر خود را به عنوان شکلی از مذهب معرفی کرده و در حال گسترش هستند.

وی افزود که این تفکرات با هم در آمیخته و تفکری به وجود آورده اند که به آن ˈاومانرایتیسمˈ (انسان حقوق گرا) می گویند که براساس تفکرات اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیسم است.

نجیب تون رزاق گفت که این یک انحراف است. در این تفکر به خواسته یک انسان تنها توجه می شود و ارزش ها اخلاقی که هنجارهای مذهبی را شکل می دهند مورد انکار قرار می گیرند. آنها این اقدامات را با فرض پیروزی حقوق بشر انجام می دهند.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی همچنین گفت: امروز، برای بار دیگر تاکید می کنیم اسلامی که به عنوان دین رسمی مالزی استفاده می شود اسلامی است بر پایه سنت که توسط پیامبر (ص) و پیروان او تبلیغ شده است.

وی که در آیین گشایش پنجاه وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مالزی سخن می گفت، افزود: تلاش هایی برای گسترش افکار انحرافی با ارتباط دادن آنها با قداست اسلامی وجود دارد که این خطرناک ترین تهدید دین اسلام است.

آساق**د.م**1611
کد N280631

وبگردی