آفتاب

اخضر ابراهیمی: سوریه هرگز به دوران قبل از مارس سال 2011 بر نخواهد گشت

اخضر ابراهیمی: سوریه هرگز به دوران قبل از مارس سال 2011 بر نخواهد گشت

نیویورک - ایرنا - نماینده بان کی مون در گفت وگو های صلح سوریه روز سه شنبه بدنبال ارائه اخرین گزارش خود به اعضای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحولات مربوط به این گفت وگو ها ، ضمن عذر خواهی از مردم سوریه تاکید نمود که سوریه هرگز به روز های قبل از 14 مارس 2011 باز نخواهد گشت.

به گزارش ایرنا اخضر ابراهیمی که امروز ( سه شنبه ) استعفای خود را از این سمت به دبیر کل سازمان ملل تقدیم کرده و این استعفا توسط بان کی مون پذیرفته شده بود در پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در این دیدار در پاسخ سوال خبرنگاران در رابطه با دیدار اخیرش با مقام های ایرانی گفت که مقامات دولت ایران در این دیدار ها طرح 4 ماده ای را برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با حل بحران سوریه پیشنهاد کرده بودند که شامل آتش بس، تشکیل دولت وحدت ملی، بازنگری قانونی اساسی و برگزاری انتخابات تازه در این کشور می شود.

وی افزود : ایران همچنین گفته است که در صورتی که این طرح مورد قبول شورای امنیت قرار بگیرد ایران حاضر خواهد بود برای به تعویق انداختن انتخابات سوریه تلاش کند که دیگر برای این کار دیر شده و انتخابات در این کشور در شرف وقوع است.

اخضر ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دعوت وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی اش برای دیدار از ریاض گفت که او هم این خبر را امروز شنیده و افزود که رابطه دو کشور سابقه طولانی دارد و امیدوار است این دیدار و گفت وگو در روند گفت وگو های صلح سوریه تاثیر گذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در لحظه خدا حافظی با سازمان ملل برای مردم سوریه چه پیامی دارد پاسخ داد که در این لحظه او مایل است از مردم سوری بخاطر آن که نتوانسته است به آنها کمک کند عذر خواهی کند و به آنها بگوید که بحران کشورشان سرانجام به پایان خواهد رسید.

ابراهیمی در پاسخ یکی از خبرنگاران که از او پرسید منظورتان از این که گفتید سوریه از این پس سوریه تازه ای خواهد بود چیست گفت تاریخ هیچگاه به عقب بر نمی گردد و این که گمان کنیم سوریه بار دیگر می تواند به زمان قبل از روز چهاردهم ماه مارس 2011 باز گردد خیال محال است.

اروپام 2253 **1908 ** 1552
کد N280447

وبگردی