آفتاب
فرانس تی وی انفو گزارش داد:

تظاهرات اعتراض آمیز ویتنامی ها علیه امپریالیسم چینی

تظاهرات اعتراض آمیز ویتنامی ها علیه امپریالیسم چینی

تهران - ایرنا - پایگاه خبری ˈ فرانس تی وی انفوˈ شامگاه سه شنبه در گزارشی با عنوان ˈ چرا ویتنام علیه امپریالیسم چینی خشمگین استˈ، نوشت: هزاران ویتنامی در اعتراض به نصب یک سکوی نفتی چینی در آبهای این کشور در مقابل سفارت چین تظاهرات کردند.

فرانس تی وی انفو افزود: پلاک 46 خیابان ˈ هوآنگ دیوˈ، شهر هانوی، پایتخت ویتنام یکشنبه گذشته هرگز تظاهرات اعتراض آمیزی به این گستردگی را به خود ندیده بود. هزاران تن از مردم ویتنام در این محل تجمع کرده بودند و این مکان چیزی نیست به غیر از سفارت چین در هانوی.

بنابر این گزارش، این تظاهرات علیه نگرش امپریالیستی حکومت چین که همواره یکی از متحدان اصلی ویتنام است، صورت گرفت.

فرانس تی وی انفو در بخش دیگری از این گزارش نوشت: همانطور که پایگاه خبری ˈ اسلت ˈدر اوایل ماه مه ( هفته گذشته) نوشته بود، چین تقریبا تمامی بخش جنوبی دریای چین را که دارای ذخایر فراوان نفت و گاز است از آن خود می داند و هرگونه اختلافی را در این باره با ویتنام رد می کند.

ˈ تظاهرات اعتراض آمیز مشابه ای نیز در ˈ دانانگ ˈ و ˈ هو - شی مینه ˈ برگزار شد که روز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه یافت. شرکت ها و کارخانه ها در مناطق صنعتی تعطیل شدند و اعتراض ها چندین کارخانه را هدف قرار داد و پنجره های شماری از آنها توسط معترضان شکسته شد.ˈ

فرانس تی وی انفو ادامه داد: صدور مجوز برگزاری این تظاهرات ضد دولت چین نشان می دهد که دولت ویتنام نیز چندان مخالف برگزاری اینگونه اعتراض ها علیه کشور برادر نیست. این تظاهرات به رغم اینکه برگزاری هرگونه تظاهرات در این کشور ممنوع است از سوی پلیس ویتنام سرکوب نشد.

مترجمام**1502**1552
کد N280382

وبگردی