آفتاب
رسانه های پاکستانی/

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نسبت به توطئه آمریکا علیه گسترش روابط ایران و پاکستان هشدار دادند

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نسبت به توطئه آمریکا علیه گسترش روابط ایران و پاکستان هشدار دادند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز سه شنبه با بازتاب گسترده خبر دیدار ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر این کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ؛ نوشتند: ˈحضرت آیت الله خامنه ایˈ نسبت به توطئه آمریکا علیه گسترش روابط تهران و اسلام آباد هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی اعم از شبکه ها و پایگاههای خبری، روزنامه های انگلیسی و اردو زبان و همچنین منابع خبری دولتی بصورت گسترده دیدار نواز شریف با مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی را پوشش داده و در گزارشهای خود نوشتند که نخست وزیر پاکستان در این دیدار اطمینان بر همکاری و همگرایی مشترک دو کشور به منظور ارتقای صلح و ثبات داد.

روزنامه های اردو و انگلیسی زبان پاکستان صبح امروز( سه شنبه) در صفحه های اول خود با انتشار تصاویر رنگی از دیدار نواز شریف با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، گزارش های این دیدار را با تیتر تحول در روابط ایران و پاکستان، تاکید نواز شریف بر همکاری نزدیک با ایران و هشدار مقام معظم رهبری نسبت به توطئه های آمریکا علیه تحکیم روابط ایران و پاکستان اختصاص دادند.

روزنامه ˈاکسپرس تریبیونˈ چاپ شهر اسلام آباد نیزگزارش داد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفتند که آمریکا و برخی از کشورهای خارجی در خشونت های فرقه ای و تنش در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان نقش داشته و همچنین برای تخریب روابط برادرانه و نزدیک تهران و اسلام آباد توطئه می کنند.

این روزنامه نوشت : حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به نخست وزیر پاکستان بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه، اجرای سرمایه گذاری های مشترک و همچین پیشبرد و اجرای پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان تاکید کردند.

روزنامه های ˈنیشن، نیوز، دیلی تایمز، پاکستان آبزرور، بیزینس رکوردرˈ و رسانه های ملی پاکستان از جمله شبکه ˈپی.تی.ویˈ و رادیو دولتی نیز در گزارش های خود به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره کردند.

روزنامه ˈجنگˈ چاپ شهر راولپندی به نقل از اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گزارش داد: تنش های اخیر در نواز مرزی مشترک ایران و پاکستان توطئه دشمنان مشترک دو کشور است و همچین برخی دیگر از کشورها تلاش دارند تا ایران و پاکستان را از یکدیگر دور کنند.

جنگ همچنین به نقل از سخنان نخست وزیر پاکستان در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ویژگی ها و منافع مشترک برخوردار بوده و دو کشور می توانند جهت رفاه و امنیت منطقه همکاری های دوجانبه را گسترش دهند.

روزنامه ˈنوای وقتˈ چاپ شهر لاهور نیز نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به نواز شریف نخست وزیر پاکستان تاکید کردند که اسلام آباد نسبت به توطئه ها و رویکرد خبیثانه آمریکا علیه روابط دوجانبه هوشیار بوده و گام بسوی تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران بردارد.

روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ چاپ شهر اسلام آباد نیز از دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ؛ گزارش داد: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که ایران خواهان تکمیل و اجرای تمام پروژه های توسعه ای و انرژی با پاکستان از جمله خط لوله صلح است.

سایر روزنامه های اردو زبان و پایگاههای خبری پاکستان نیز ضمن پوشش گسترده این دیدار نوشتند که نواز شریف و هیات بلند پایه پاکستانی پس از این دیدار جهت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام عازم مشهد شده و با استقبال گرم مقامات ارشد دولتی ایران در مشهد و همچنین در مرقد مطهر آن امام همام روبرو شدند.

منابع خبری پاکستانی گزارش دادند: مسوولان ایرانی تدارک پر شوری از هیات نخست وزیر پاکستان به عمل آورده و حتی یک پرواز اختصاصی برای سایر همراهان نواز شریف از جمله دیپلمات های پاکستانی مقیم تهران به منظور سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر امام هشتم شیعیان فراهم کردند.

آساق ** ا.ر * 1095 ** 1552
کد N280223

وبگردی