آفتاب

سوریه به دلیل بستن آب حلب از مخالفان به سازمان ملل شکایت کرد

سوریه به دلیل بستن آب حلب از مخالفان به سازمان ملل شکایت کرد

در پی بسته شدن آب شهر حلب توسط افراد مسلح وابسته به مخالفان سوریه، وزارت خارجه این کشور با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواهان محکوم کردن جنایت‌های تروریست‌ها در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد: شهر حلب از حدود نه روز پیش با قطعی آب مواجه است و تروریستی آب این شهر را به طور کلی قطع کرده‌اند.

در این نامه‌ها آمده است: این اقدام باعث شده ساکنان حلب برای تأمین آب مورد نیاز خود از آب رودخانه‌ها و منابع آبی غیربهداشتی استفاده کنند که زندگی شهروندان را در معرض خطر قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها تأکید کرد: دولت سوریه و مقامات این کشور با تمامی امکاناتی که در اختیار دارند برای تأمین آب آشامیدنی برای ساکنان شهر حلب اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سوریه تاکید کرد: قطع آب از ساکنان شهر حلب جنایتی است که به دیگر جنایت‌های تروریست‌ها علیه ساکنان این شهر اضافه می‌شود چرا که افراد مسلح همواره با استفاده از خمپاره و موشک به مناطق مسکونی حمله کرده و بارها اقدام به قطعی آب و برق از شهر حلب کرده‌اند.

این جنایت‌ها در مقابل چشم و گوش مسئولان سازمان ملل و با حمایت مستقیم کشورهای حامی تروریست‌ها صورت می‌گیرد بدون اینکه محکوم شود یا اقدامی مناسب برای پایان دادن به آن صورت گیرد.

در ادامه این نامه‌ها آمده است: مایه تأسف است که سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌الملل در قبال چنین جنایت‌هایی سکوت می‌کند اما ما بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم تا این جنایت‌ها را محکوم کرده و اقدامات مناسبی جهت فشار آوردن بر کشورهای حامی تروریسم برای پایان دادن به حمایت خود از افراد مسلح اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N280066

وبگردی