آفتاب

قطر: عدم حل مسئله فلسطین تهدیدی برای ثبات منطقه است

قطر: عدم حل مسئله فلسطین تهدیدی برای ثبات منطقه است

وزیر خارجه قطر در سخنانی با اشاره به وضعیت فلسطین و سوریه تاکید کرد که عدم حل عادلانه مساله فلسطین تهدیدی برای ثبات منطقه است و جامعه جهانی باید برای حل بحران سوریه و برقراری آتش‌بس در این کشور تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، خالد العطیه، وزیر خارجه قطر در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه چهاردهمین همایش دوحه تاکید کرد: عدم حل عادلانه مساله فلسطین تمامی تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه را به شکست می‌کشاند.

وی از رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم خود برای پایان دادن به مذاکرات و اعمال تحریم‌های اضافی علیه فلسطینیان صرف‌نظر کرده و خطر از دست رفتن فرصت صلح را در نظر بگیرد.

خالد العطیه همچنین از جامعه جهانی و واشنگتن خواست تا برای تحقق صلح و پایان دادن به خشونت‌ها و پیامدهای آن در منطقه تلاش کنند. وی تاکید کرد که نظام جهانی از دوگانگی معیارها و ارزش‌ها رنج می‌برد و باید برای اصلاح نظارت خود با تدوین قانون و صدور قطعنامه‌های بین‌المللی تلاش کند.

العطیه همچنین از جامعه جهانی خواست تا برای پایان دادن به بحران سوریه و تحقق خواسته‌های مشروع ملت این کشور تلاش کنند.

وی افزود: فاجعه انسانی و کشت و کشتار در داخل سوریه تأثیرات منفی بر اوضاع منطقه گذاشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در ادامه گفت: عدم حل این بحران به کوتاهی جامعه جهانی در برخورد مثبت و جدی برای پایان دادن به بحران مذکور برمی‌گردد. شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود در قبال سوریه و برقراری آتش‌بس در این کشور عمل کند. جامعه جهانی در حال حاضر و بیش از هر زمان دیگری باید لزوم پایان دادن به بحران سوریه را درک کند.

انتهای پیام

کد N279985

وبگردی