آفتاب

ابراز امیدواری نماینده روسیه در 1+5 درباره توافق بر سر آب سنگین اراک

ابراز امیدواری نماینده روسیه در 1+5 درباره توافق بر سر آب سنگین اراک

نماینده روسیه در 1+5 ابراز امیدواری کرد پیشرفت‌هایی درباره توافق بر سر مساله راکتور آب سنگین اراک و شفافیت در مورد برنامه هسته‌یی ایران در مذاکرات ایران و گروه 1+5 حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش تاکید کرد: با توجه به درک ملی روسیه از این مساله، برای این که مذاکره‌کنندگان تا روز جمعه به نتایج اولیه برسند راکتور اراک و شفافیت در مورد برنامه هسته‌یی ایران از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

معاون وزیر خارجه روسیه هم‌چنین گفت که این مساله بیش‌تر بستگی به هیات ایرانی دارد تا هیات مذاکره کننده روس.

بر اساس گزارش صدای روسیه ایران اعلام آمادگی کرده است تا از حق خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دفاع کند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز یک‌شنبه در یک سخنرانی گفت: اگر جهان می‌خواهد با ایران روابط دوستانه داشته باشد باید راهی را انتخاب کند که از حقوق ایران حمایت می‌کند، به ملت ایران احترام می‌گذارد و دانشمندان ایرانی را تشویق می‌کند.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در نوامبر سال گذشته پس از بیش از یک دهه بن‌بست دیپلماتیکی روابط میان ایران و غرب به توافق اولیه دست پیدا کردند. این مذاکرات هم اکنون در جریان است و دور جدید آن روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز می‌شود.

انتهای پیام

کد N279895

وبگردی