آفتاب
در آستانه مذاکرات ایران و 1+5،

سوزان رایس: ایران با یک اقدام قابل تحقیق و بازرسی موافقت کند

سوزان رایس: ایران با یک اقدام قابل تحقیق و بازرسی موافقت کند

مشاور امنیت ملی آمریکا در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: تا زمانی که آمریکا راضی نشود هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن گفت: ایران برای این که نگرانی‌های آمریکا در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای‌اش را برطرف کند باید با یک اقدام قابل تحقیق و بازرسی موافقت کند در غیر این صورت هیچ توافقی با ایران انجام نخواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز سوزان رایس رد روز تاسیس رژیم صهیونیستی طی مراسمی در واشنگتن تلاش کرد تا حاضران حامی این رژیم را با این جملات راضی نگه دارد.

وی در ادامه گفت که دولت اوباما راه سختی با ایران در پیش خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سفرش به توکیو بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود گفت که برنامه‌ی هسته‌ای ایران یک خطر واضح و روشن است و تهران نباید اجازه داشته باشد ظرفیت تولید سلاح‌های هسته‌ای‌اش را حفظ کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین اظهار کرد: ما همگی وظیفه داریم تا برای به موفقیت رسیدن دیپلماسی یک فرصت بدهیم اما آمریکا با حرف‌های توخالی راضی نخواهد شد. ما تنها توسط اقدام قابل تحقیق و بازرسی از سوی ایران راضی خواهیم شد. ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال گذشته به یک توافق اولیه دست پیدا کردند که بر اساس آن ایران در ازا کاهش برخی از تحریم‌های اقتصادی غرب بخشی از فعالیتهای حساس هسته‌یی‌اش را به حالت تعلیق درآورده است. دور جدید این مذاکرات قرار است امروز در وین پایتخت اتریش آغاز شود.

انتهای پیام

کد N279876

وبگردی