آفتاب

پرواز هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز نیجریه برای یافتن دختران ربوده‌ شده

پرواز هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز نیجریه برای یافتن دختران ربوده‌ شده

یکی از مقا‌م‌های ارشد دولت آمریکا گفت: واشنگتن یک هواپیمای شناسایی را بر فراز نیجریه به پرواز درآورده است و تصاویر ماهواره‌ای را با مقام‌های ابوجا به اشتراک می‌گذارد تا بدین وسیله 200 دختر محصل ربوده شده توسط بوکوحرام را بیابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن کارشناسان ارشد پلیس و ارتش را به نیجریه اعزام کرده است تا برای جستجوی این دختران که توسط شبه‌نظامیان بوکوحرام از مدرسه‌ای در منطقه‌ای دورافتاده در شمال شرق نیجریه در 14 آوریل ربوده شدند، به مقام‌های ابوجا کمک کنند.

این مقام ارشد دولت واشنگتن افزود: ما تصاویر ماهواره‌ای را با دولت نیجریه به اشتراک گذاشته‌ایم و با استفاده از این هواپیمای شناسایی بر فراز مناطق مختلف این کشور به جستجو و بررسی می‌پردازیم.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: واشنگتن به حمایت اطلاعاتی، شناسایی و اکتشافی در نیجریه می‌پردازد. گروه‌هایی از ارتش آمریکا نیز به جستجوی زمینی پرداخته و با مقام‌های نیجریه از نزدیک همکاری می‌کنند. سایر شرکای بین‌المللی و متحدان نیز در این عملیات تجسس و جستجو شرکت دارند.

دو تن از مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، ایالات متحده به دنبال استقرار پهپاد برای کمک در جستجوی این دختران ربوده شده است.

انتهای پیام

کد N279843

وبگردی