آفتاب

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه شب در پایان دور تازه مذاکرات با نمایندگان ایران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گفت‌وگوها برای تعیین گام‌های عملی‌ای که ایران باید در آینده بردارد، ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه شب در پایان دور تازه مذاکرات با نمایندگان ایران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گفت‌وگوها برای تعیین گام‌های عملی‌ای که ایران باید در آینده بردارد، ادامه خواهد یافت.

این نشست در حالی برگزار شد که بازه زمانی سه ماهه مورد توافق طرفین برای اجرای هفت گام عملی، روز 25 اردیبهشت به پایان می‌رسد. «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از این به خبرگزاری فارس گفته بود که تهران به اجرای تعهدات مورد توافق در موعد مقرر، پایبند است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه خود بعد از دیدار روز دوشنبه، اعلام کرده است که تهران چندین گام را برداشته و برخی موارد مربوطه، همچنان ادامه دارد.

در بیانیه صادر شده بعد از پایان نشست دیروز آمده است: « آژانس و ایران نشست فنی دیگری را برگزار کرده و طی آن روند پیشرفت اجرای گام‌های عملی‌ای که سه ماه قبل ذیل «چارچوب همکاری» مورد توافق قرار گرفت، بررسی شد.»

این بیانیه می‌افزاید: «آژانس اعلام کرد که ایران چندین اقدام را انجام داده و برخی کارهای مربوطه همچنان ادامه دارد. مباحث بر سر دیگر اقدامات عملی‌ای که در گام‌های بعدی اجرایی می‌شود، در جریان است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات با تهران اشاره‌ای نکرده است.
کد N279784

وبگردی