آفتاب

رهامی:حساب افراطیون را از اصولگرایان جداست

رهامی:حساب افراطیون را از اصولگرایان جداست

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که بایدحساب افراطیون را از اصولگرایان واقعی جداکرد گفت: اصلاح‌طلبان بایدحمایت خود را از دولت ادامه دهند و مردم را به صبر و آرامش دعوت کنند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که بایدحساب افراطیون را از اصولگرایان واقعی جداکرد گفت: اصلاح‌طلبان بایدحمایت خود را از دولت ادامه دهند و مردم را به صبر و آرامش دعوت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابیان این‌که بعضی از اعضای جبهه پایداری و طرفداران یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اکنون به تخریب دولت روی آورده‌اند، اظهارکرد: بااین وجود طرفداران سایر نامزدهای اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مثل طرفداران آقای قالیباف و ولایتی درمواجه با دولت بسیار معقول عمل می‌کنند.

وی افزود: بایدحساب افراطیون که در دولت گذشته احیاناً منافعی داشتند و اکنون بدون تابلو و غیراصولی با دولت مخالفت می‌کنند، را ازحساب دیگراصولگرایان جداکرد. اکنون این عده جلسه می‌گذارند و بیان می‌کنند که دلواپس هستند، ولی چرا آنها در مقابل مفاسد اقتصادی گسترده‌ای که در دولت گذشته انجام شد دلواپس نشدند. آیا آنها دلواپس منافع جناحی خود هستند یا دلواپس منافع ملی؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش بزرگان وعقلای جریان اصول‌گرایی درکنترل این جریان‌های تخریب‌گر اظهارکرد: بزرگان اصول‌گرا باتوجه به حمایت رهبری و علمای حوزه، حامی دولت بوده و اگر هم انتقادی به دولت داشته باشند، آن رابه صورت منطقی بیان می‌کنند.بایدبدانیم تنها یکی از جبهه های اصولگرا شیخوخیت و ریش سفیدی افرادی نظیرآیت الله مهدوی کنی و آقایان لاریجانی یاناطق نوری رانمی‌پذیرند.آنهاحاضر به مدارا و کنارآمدن باچهره‌های معتبراصول‌گرایی نیستند.این جریان فقط تابلوی اصول‌گرایی در دست گرفته تا درذیل این تابلو بتواند به مخالفت خود بادولت ادامه دهد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین افزود: بعضی ازجریان‌های افراطی به برکت دولت نهم و دهم به منافع عظیمی دست یافتند و اکنون احساس می‌کنند منافع آنهابه خطرافتاده است. پس به تخریب دولت روی آوردند.دراین بین اصول‌گرایان واقعی که همواره روش میانه‌ای داشته‌ و هیچگاه از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جلو نیفتاده‌اند، بایدصف خود را از افراطیون جداکنند. درواقع باید اطراف افراطیون خالی شود تا آنها منزوی شوند. درحال حاضر هیچ یک از اساتید حوزه و مراجع عظام تقلید هم حاضر به تایید حرکت این افراطیون نشدند و شخصیت‌های سیاسی اصول‌گرا مانندآیت‌الله مهدوی‌کنی، آقایان لاریجانی، ناطق نوری، ‌ولایتی و مرحوم عسگراولادی هیچگاه حاضر به تاییداین جریان‌ها نبودند.

به گفته وی به دلیل همین مواضع افراطی بسیاری از مراجع تقلید و علمای قم حاضربه ملاقات بااحمدی‌نژاد در دوره‌ای که وی رییس جمهور بود، نشدند.

وی در ادامه بابیان این‌که اصلاح‌طلبان و معتدلین نباید حرکت‌های افراطیون رابه پای اصول ‌گرایان بگذارند، خاطرنشان کرد: ملت نیز باید حساب منتقدان برنامه های دولت را ازحساب افراطیون جداکند.

این فعال سیاسی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حامیان اصلی دولت بدنه معتدل واصلاح‌طلب جامعه هستند، خاطرنشان کرد: درانتخابات ریاست جمهوری، پس از تاییدنشدن صلاحیت آقای هاشمی، اصلاح‌طلبان و معتدلین جامعه به همراه نیروهای خاکستری و بخشی ازاصولگرایان ازآقای روحانی حمایت کردند.اکنون نیز حمایت وپشتیبانی مردم به ویژه اساتید دانشگاه،‌احزاب اصلاح‌طلب ازدولت بسیار مهم است و آنها بایدمردم رابه آرامش،‌صبر ومدارا دعوت کنند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به این‌که اصلاح‌طلبان نباید وارد درگیری سیاسی با افراطیون شوند،خاطرنشان کرد: درست است برخوردهای افراطیون خارج از نزاکت و همراه باهتاکی است، اما باید متانت و صبر اصلاح‌طلبان حفظ شود و ازصراط مستقیم متانت وآرامش و اعتدال که از اصول و ضوابط اصلاح‌طلبی است نبایدخارج شوند.خداوند نیز درقرآن کریم می‌فرماید مومنان واقعی وقتی باکارهای ناشایست برخورد می‌کنند با بزرگواری ازکنار آن ردمی‌شوند. اصلاح‌طلبان نباید سطح خود را درحد افراطیون تنزل دهند.

رییس کارگروه انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با اشاره به لزوم حمایت اصلاح‌طلبان ازدولت خاطرنشان کرد:وعده‌هایی که دولت یازدهم داده است درطول هم قرارندارند.درواقع دولت به موازات پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ورفع تحریم‌ها وتلاش برای پیشرفت اقتصادی باید سایر وعده‌های خود در مورد ایجاد فضای بازسیاسی،‌ بازگشایی خانه احزاب و توسعه فرهنگی راپیگیری کند و دراین راستا دولت باید تعامل خود را با سایر نهادهای قدرت بیشترکند و این اطمینان رابه مقامات کشور بدهدکه درحال حاضر رفع حصر موسوی وکروبی مشکل امنیتی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

رهامی افزود:این دونفر به انتخابات گذشته اعتراض داشتند و این اعتراضات به اتفاقاتی منجر شدکه اکنون مخالفان دولت تلاش می‌کنند که این مسائل را همچنان زنده نگهدارند. این درحالی است که دولتی که کروبی وموسوی به آن اعتراض داشتند، دوره‌اش تمام شده و دیگر وجودخارجی ندارد و درحال حاضر این دو نفر و هیچ‌ یک ازحامیان آنهاحاضر نیستند دولت را دچارمشکل کنند، زیراهمه اصلا‌ح‌طلبان حامیان دولت هستند.اکنون حصراین دونفر جامعه رادچار نگرانی کرده و باید سریعتر درباره پایان این مسئله چاره‌ای اندیشیده شود.

وی همچنین بابیان این‌که جامعه مانندبدن یک انسان است که یک اندامی از این بدن بدون توجه به سایر اندام‌ها رشدپیدا نمی‌کند، اظهارکرد: دولت بایدتمام وعده‌های خود را همزمان پیگیری کند. توسعه سیاسی متناسب باتوسعه اقتصادی پیش می‌رود و اجازه داده شود،احزاب آزادانه فعالیت کنند. احزاب بایدبرای بیان مواضع خود جلسه رسمی بگذارند ومواضع خود را آشکارا بیان کنند و هرگروه و حزبی از هر جناح با تابلوی مشخص خود باید مواضع خود را بیان کند، نه در قالب شبنامه و امثال آن.

انتهای پیام

کد N279773

وبگردی