آفتاب

رییس سازمان بسیج سازندگی:ورود نگاه سیاسی به اقتصاد مقاومتی سمّ است

رییس سازمان بسیج سازندگی:ورود نگاه سیاسی به اقتصاد مقاومتی سمّ است

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید براین‌که ورود نگاه سیاسی به اقتصاد مقاومتی سمّ است، گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، رقابت پذیر بودن تولیدات است و تولیدات استان هرمزگان باید در منطقه خلیج‌فارس قابل رقابت باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، ابراهیم عزیزی در همایش«اقتصاد مقاومتی، با عزم ملی و مدیریت جهادی» که در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: همه فرزندان انقلاب اسلامی ایران در برابر اقتصاد مقاومتی تکلیف دارند.

وی با اشاره به برخی از راهبردهای نظام سلطه در برابر ایران اسلامی، افزود: تا زمانی که مطالعات و رصد دقیق از تحرکات دشمن نداشته باشیم، نمی توانیم به برنام مدن و صحیح دست یابیم.

عزیزی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی موضوعی بسیار مهمی است و رهبری به خاطر آن همه سران را مکلف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به این موضوع کم‌توجهی کنیم، کار در مسیر صحیح و آرمانی و اعتقادی پیش نمی‌رود.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید براین‌که بسیج به عنوان لشکر مخلص، با تفکری بسیجی وارد این صحنه شده است، تصریح کرد: مدتهاست نظام سلطه برای آسیب زدن به اصول ما از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده کرده است، اما به فضل الهی و توجهات ولی امر و به جهت بهره‌گیری از تفکرات بسیجی، این اقدامات محکوم به شکست شده است.

وی جلوگیری از گسترش نفوذ انقلاب را اولین راهبرد نظام سلطه عنوان کرد و گفت: دومین تلاش نظام سلطه، کمرنگ کردن شعاع تاثیرگذاری ایران در منطقه و همچنین بر معادلات جهانی است.

عزیزی با تاکید براین‌که همه اقدامات خصمانه دشمن نتیجه معکوس داده است، ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی از سال‌ها پیش بر مردم و کشور ما تحمیل شده و ما باید باور داشته باشیم که مقابله با این حرکت، نیازمند حضور حماسی مردم است.

وی با بیان این‌که اندیشه اقتصاد مقاومتی از مردم منشاء می گیرد، خاطرنشان کرد: ما براین عقیده هستیم که اقتصاد مقاومتی باید مردم‌محور و متکی بر اراده ملت باشد و در صحنه اقتصاد مقاومتی همه تشکل‌ها حضور داشته باشند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید براین‌که اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده جمعی است، گفت: بزرگترین ویژگی بسیج، روحیه جهادی است و رهبری نیز فرمول اقتصاد مقاومتی را مدیریت جهادی می‌دانند.

این مقام مسئول بسیج را خالق شرایط دانست و تصریح کرد: باید خلاء‌هایی که وجود دارد شناخته و رفع شوند و این مسئله یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.

عزیزی با بیان این‌که بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: استان هرمزگان دارای 20میلیارد متر مکعب آب آورده است که از این میزان 14میلیارد متر مکعب آن تبخیر می شود و 3میلیارد متر مکعب آن از گنبدهای نمکی عبور کرده و غیرقابل استفاده می‌شوند و یک و نیم میلیارد مترمکعب دیگر نیز در زمین نفوذ می‌کنند، و نهایتا یک و نیم میلیارد مترمکعب از این میزان آب به مرحله استفاده می رسند.

وی به برخی دیگر از ظرفیت های مناسب استان هرمزگان اشاره کرد افزود: باید بتوان از شرایط اینچنینی استفاده کرد و اجازه ندهیم که سرمایه های کشور از دست برود.

عزیزی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت جزایر متعدد که هرکدام از آنها می تواند بهترین فرصت برای پرورش آبزیان باشد، دارای ظرفیت های بی شماری است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، رقابت پذیر بودن تولیدات می باشد که ما آن را یک اصل در اقتصاد مقاومتی می دانیم و در واقع تولیدات باید در داخل و خارج از کشور قابل رقابت باشند.

وی با تاکید براین‌که هرمزگان باید تولیداتی رقابت‌پذیر در منطقه داشته باشد، افزود: این مسئله یکی از فرهنگ‌های اقتصاد مقاومتی است و باید نگاه به نوآوری و خلاقیت را در اقتصاد مقاومتی یک اصل بدانیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی با تاکید براین‌که باید از ظرفیت‌های بومی به اهداف موردنظر در اقتصاد مقاومتی دست یابیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور نگاه بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی را نداریم.

عزیزی با تاکید براین‌که ورود نگاه سیاسی به اقتصادمقاومتی سمّ است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر در بسیاری از روستاها حتی نان و تخم‌مرغ موردنیاز را از شهر تهیه می‌کنند، در حالی که باید از ظرفیت‌های بومی کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی عنصر زمان را در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات موردنیاز در راستای اقتصاد مقاومتی باید دانش‌محور و مبتنی بر رفتار کمی و کیفی باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: برای سال جاری 52عنوان برنامه در سازمان بسیج سازندگی کشور تدوین و مصوب شده است.

عزیزی افزود: در هفته بسیج سازندگی امسال، 23هزار پروژه اقتصاد مقاومتی آماده بهره‌برداری شده و همچنین در حوزه محرومیت‌زدایی و عمرانی نیز 85هزار پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N279751

وبگردی