آفتاب

رایزنی علاوی با حکیم، صدر، نجیفی و کُردها برای تشکیل دولت

رایزنی علاوی با حکیم، صدر، نجیفی و کُردها برای تشکیل دولت

جریان سیاسی نزدیک به ایاد علاوی از برگزاری مذاکره با چهار تشکل سیاسی دیگر عراق با هدف تشکیل "دولت مشارکت ملی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، ائتلاف الوطنیه عراق، به ریاست ایاد علاوی با اعلام برگزاری مذاکرات با چهار ائتلاف سیاسی این کشور به منظور تشکیل دولت گفت: ممکن است شمار این ائتلاف‌ها بیشتر شود.

عدنان الدنبوس، عضو ائتلاف الوطنیه عنوان داشت: ائتلاف ما مذاکراتی را با ائتلاف کردستان و ائتلاف آزادگان وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی الصدر، و ائتلاف شهروند، وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق به رهبری عمار الحکیم و ائتلاف متحد برای تغییر، به ریاست اسامه نجفی، رئیس پارلمان عراق به منظور تشکیل ائتلافی بزرگ‌تر که دولت آینده را تشکیل خواهد داد، داشته‌ایم.

وی همچنین عنوان داشت: هدف از این مذاکرات تشکیل دولت مشارکت ملی با حضور گروه‌ها و قومیت‌های مختلف عراق است.

براساس این گزارش، ائتلاف الوطنیه برخی شخصیت‌های شیعه، سنی و لیبرال و همچنین شیوخ عشایر را شامل می‌شود که هم‌اکنون 15 کرسی از مجموع 328 کرسی پارلمان عراق را در اختیار داد.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق از پاکسازی مناطق شرق و جنوب شرق فلوجه از نیروهای داعش خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: ارتش عملیات نظامی خود را با تمام نیرو برای بیرون راندن اعضای داعش ادامه می‌دهد و در نهم ماه مه عملیات امنیتی گسترده‌ای را علیه گروه‌های تروریستی در منطقه فلوجه آغاز کرده است.

در همین راستا عامر الخزاعی، مشاور نخست وزیر عراق در امور آشتی ملی گفت: اکثر وزرا و سرکردگان داعش تاکنون در عملیات نظامی ارتش این کشور که در اغلب استان‌های صورت گرفته، کشته و یا بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N279720

وبگردی