آفتاب
مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل:

فصاحت و بلاغت عرب وامدار حضرت علی(ع) است

فصاحت و بلاغت عرب وامدار حضرت علی(ع) است

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: کتاب شریف نهج‌البلاغه تمامی شیوه‌های بلاغت و فصاحت آدمی را در خود جمع کرده است چراکه کلام حضرت علی(ع) کلامی وحی گونه است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: کتاب شریف نهج‌البلاغه تمامی شیوه‌های بلاغت و فصاحت آدمی را در خود جمع کرده است چراکه کلام حضرت علی(ع) کلامی وحی گونه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، رحیم انور اظهار کرد: نهج البلاغه اقیانوسی ژرف و متلاطم است که دفاع از شیعه بودن را می‌توان در آن جست.

وی، با بیان این‌که «متاسفانه نهج البلاغه در جامعه ما در مهجوریت است» افزود: جرج جرداق پژوهشگر مسیحی در اظهارات خود آورده است که 200 بار در نهج البلاغه تحقیق و پژوهش کرده‌ام و جالب این جاست که در بار آخر نکته‌ای می‌یافتم که در دفعه‌های پیشین آن را نیافته بودم.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل، نهج‌البلاغه را آیینه تمام نمای معرفت و حقیقت بیان کرد و گفت: فصاحت و بلاغت عرب وامدار حضرت علی(ع) است چراکه به جرات می‌توان گفت که تمامی شیوه‌های بلاغت و فصاحت در نهج البلاغه گرد آمده است.

انور، با اظهار تاسف از اینکه نهج البلاغه آنطور که شایسته است در جامعه ما ترویج نیافته است، تصریح کرد: کلمات و مفاهیم نهج البلاغه ثقیل ولی در عین حال شیوا است و ضعف ما در این است که سخن خوب را نمی‌توانیم خوب بیان کنیم و به همین خاطر نمی‌توانیم این کتاب شریف را مهجوریت زدایی کنیم.

وی، با برشمردن نهج البلاغه به عنوان اخ القرآن، اضافه کرد: رسیدن و درک معانی نهج البلاغه تنها در سایه داشتن روحی پاک و لطیف، اندیشه عالی و در یک معنای کل انسان مطهر بودن است که لازم است بگوییم تطهیر معنوی باید در کنار تطهیر ظاهری باشد.

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل، کلام حضرت علی(ع) را کلامی وحی گونه توصیف کرد و گفت: طبق آیه مباهله حضرت علی(ع) جان رسول الله است پس قلب حضرت علی(ع) ظرف قرآن است همان طوری که کلام پیامبر(ص) وحی است.

انور با بیان این‌که «علوم ادبی لازمه فراگیری نهج البلاغه است» خاطرنشان کرد: از خواندن و درک مفاهیم نهج البلاغه نباید خسته شد چراکه معانی بلندی در این کتاب شریف نهفته است که لازمه به دور ماندن فرزندانمان از هجمه‌های نرم دشمنان است.

انتهای پیام

کد N279682

وبگردی