آفتاب
رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی است

اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی است

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: اعتکاف رحمت الهی و برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه پروردگار است.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: اعتکاف رحمت الهی و برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه پروردگار است.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به این‌که «اعتکاف فصلی است برای بارش الهی و شست وشوی آلودگی‌های گناه» اظهار کرد: اعتکاف عملی است که باعث تطهیر ایمان و نورانی ساختن دل و جان می‌شود و مجالی برای بار یافتن به پیشگاه جلال و شکوه الهی است.

وی تصریح کرد: انسان دارای نیازهای مادی و معنوی است و خداوند متعال برای تامین این نیازهای بشری، عبادت را به صورت واجب و مستحب تشریع کرده است، تنوع در عبادت به دلیل نیازهای گوناگون است، اما اعتکاف یک عبادت نیست بلکه مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها است و آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است.

قهرمانی با بیان این‌که «اعتکاف پرورش جسم و جان است» افزود: انسان نیازمند نیایش و هم صحبتی است و بهترین راه حل، اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب به خداوند و درد دل کردن به عنوان یک موجود ضعیف با منشاء تمامی قدرت‌ها است.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاظرنشان کرد: ماه رجب از ماه‌های مبارک است، چراکه معتکفان در این ماه با روزه، نماز و حضورشان در مسجد مایه تقرب هستند، این ماه باعث ایجاد آرامش در بین تمامی اقشاری است که به عنوان معتکف، در مساجد اقامت دارند.

انتهای پیام

کد N279524

وبگردی