آفتاب

ابراز امیدواری رییس گروه پارلمانی ایران و اوکراین بر بازگشت آرامش به این کشور

ابراز امیدواری رییس گروه پارلمانی ایران و اوکراین بر بازگشت آرامش به این کشور

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین با اشاره به تحولات اوکراین ابراز امیدواری کرد که با گفت و گو و مذاکره، روند اوضاع اوکراین به سوی آرامش و ثبات باز گردد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «علی کائیدی» روز دوشنبه در دیدار خداحافظی «الکساندر سامارسکی» سفیر اوکراین در تهران، مبنای هرگونه راه حل در این کشور را احترام به خواست و اراده مردم این کشور دانست.

کائیدی همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور را دارای پیشینه خوب و مثبت خواند و افزود: در طول سال های گذشته همواره مناسباتی سازنده و مفید میان مجالس دو کشور برقرار بوده و گروه های دوستی پارلمانی در تقویت و تحکیم این روند نقش موثری داشته اند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین دو کشور را دارای ظرفیت ها و امکانات فراوانی برای همکاری و مراوده دوستانه دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در این چارچوب حمایت خواهد کرد.

«الکساندر سامارسکی» سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح تحولات کشورش بر علاقمندی کی یف برای گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد.

وی همچنین سیاست های روسیه را عامل ایجاد شرایط کنونی در کشورش دانست.

سفیر اوکراین در تهران با توجه به پایان ماموریتش از تلاش های گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی در حمایت از روند گسترش مناسبات دو کشور قدردانی کرد.



** چشم انداز همکاری های دو جانبه تهران و کی یف بسیار روشن است

منصور حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در دیدار خداحافظی سفیر اوکراین در تهران با اشاره به تحولات جاری منطقه از جمله اوضاع اوکراین، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را کمک به ایجاد و استقرار صلح و آرامش در سطح منطقه دانست.

وی ابراز امیدواری کرد روند تحولات اوکراین هرچه سریع تر به سوی آرامش و امنیت پایدار به این کشور باز گردد.

حقیقت پور با تاکید بر این که چشم انداز همکاری های دو جانبه میان تهران و کی یف در عرصه های مختلف بسیار روشن است، افزود: امید است با ایجاد فضای مناسب روند گسترش همکاری های ایران و اوکراین در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی و پارلمانی تسهیل شود.

حقیقت پور خاطر نشان کرد که ایران و اوکراین دارای ظرفیت ها و امکانات فراوانی برای مراوده دوستانه در چهارچوب احترام متقابل و منافع مشترک هستند.

سفیر اوکراین در تهران نیز با تشریح تحولات جاری اوکراین به پیشینه مثبت روابط تهران و کیف در عرصه های مختلف به ویژه پارلمانی اشاره کرد و گفت: اوکراین برای توسعه روابط با ایران در عرصه های مختلف آمادگی کامل دارد.

وی ابراز امیدواری کرد اوضاع داخلی اوکراین بر اساس احترام و اراده مردم کشورش هرچه سریع تر به سمت امنیت و ثبات پیش رود.

سیام(1)**م.ب**2025 ** 1418
کد N279128

وبگردی