آفتاب

امیدواری نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت

امیدواری نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت

نخست وزیر موقت تایلند ابراز امیدواری کرد که انتخابات عمومی این کشور که در ماه فوریه لغو شد، به زودی برگزار شود و تاکید کرد که مخالفان دولت نمی‌توانند سنای این کشور را وادار به تحمیل یک نخست وزیر دیگر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیواتهامرونگ بونسونگپایسان، به رسانه‌های خارجی گفت که دولت روز چهارشنبه با کمیسیون انتخاباتی دیدار خواهد داشت تا در خصوص بهترین تاریخ برگزاری انتخابات تصمیم گیری شود.

وی افزود: خوشبختانه ما به زودی انتخاباتی خواهیم داشت، اما ممکن است تاریخ آن بسته به این نشست تغییر کند. من نمی‌توانم موفقیت انتخابات را ضمانت کنم اما بسیار نسبت به آن امیدوارم.

بونسونگپایسان که یکی از مدیران اجرایی پیشین در یکی از شرکت‌های تاکسین شیناواترا، برادر یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده تایلند بوده است تاکید کرد که در درجه اول باید انتخابات برگزار شود.

وی گفت: ما نمی‌توانیم مانع انتخابات شویم، زیرا این امر برخلاف قانون است. ابتدا باید انتخابات و سپس اصلاحات صورت گیرد.

نخست وزیر موقت تایلند از زمانی که دادگاه قانون اساسی این کشور یینگلاک شیناواترا و 9 تن از وزرای وی را مجبور به استعفا کرد بر سر کار مانده است. اما شیناواترا پیش از استعفای خود با کمیسیون انتخاباتی توافق کرد تا انتخابات را در تاریخ 20 ژوئیه برگزار کند. هرچند این تاریخ هنوز توسط پادشاه تصویب نشده است.

انتهای پیام

کد N279114

وبگردی