آفتاب

اجلاس بین المللی قدس در آنکارا آغاز به کار کرد

اجلاس بین المللی قدس در آنکارا آغاز به کار کرد

آنکارا- ایرنا - اجلاس بین المللی قدس با همکاری کمیته اجرایی حقوق انکار ناپذیر مردم فلسطین وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان همکاری های اسلامی امروز دوشنبه در آنکارا آغاز به کار کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، محور اصلی این همایش دو روزه بررسی مسایل مربوط به فلسطین، تقویت همبستگی و همکاری های بین المللی در جهت دستیابی به راه حلی عادلانه و پایدار برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و تاکید مجدد بر حمایت بین المللی از مردم فلسطین است .

ترکیه در چارچوب اعلام سال 2014 به عنوان سال همبستگی بین المللی با مردم فلسطین میزبانی اجلاس بین المللی قدس را عهده دار شده است.

در این نشست احمد داوداغلو وزیر امور خارجه ترکیه ، دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی ، رییس کمیته اجرایی حقوق انکار ناپذیر مردم فلسطین و نمایندگانی از سازمان ملل شرکت دارند.

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در مراسم افتتاح این نشست گفت: قدس مکانی متعلق به همه بشریت است و کدام قدرتی است که بتواند از سرازیر شدن موج انسانی به این شهر جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه از نظر حقوق بین الملل، قدس شهری اشغال شده است ، افزود : با کدامین توجیه سیاسی و حقوقی می توان دیواری را که بین کرانه غربی و قدس احداث شده است تبیین کرد. کدامین قدرت است که بتواند مانع از سرازیر شدن انسانها به این شهر مقدس شود؟

او با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در مورد قدس و فلسطین اظهارداشت که اگر قرار است این مصوبات را رژیم صهیونیستی اجرا نکند، چرا تصویب می شوند؟ با کدامین توجیه می خواهند مانع ورود مسلمانان به مسجد الاقصی شوند؟

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه مسجد الاقصی تا ابد متعلق به دنیای اسلام خواهد بود، گفت: هر دستی که به این مکان مقدس دراز می شود، تجاوز به دنیای اسلام محسوب می شود و ما در مقابل چنین تجاوزی با قدرت خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد ترکیه از هر اقدام سازمان همکاریهای اسلامی و اقداماتی که برای آزادی قدس انجام شود، حمایت می کند.

خاورم/2011**2010 **230 *1446
کد N278830

وبگردی