آفتاب

معاون وزیر خارجه سوریه: انتخابات تلاش‌ها برای براندازی نظام دمشق را ناکام می‌گذارد

معاون وزیر خارجه سوریه: انتخابات تلاش‌ها برای براندازی نظام دمشق را ناکام می‌گذارد

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آخرین تلاش‌ها برای براندازی نظام دمشق را ناکام می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه عنوان داشت که انتخابات ریاست جمهوری این کشور با تمام شاخصه‌های قانونی خود آخرین تلاش‌ها برای براندازی نظام سوریه و تضعیف این کشور را از بین خواهد برد.

وی در ادامه افزود: اجرای انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هیچ تناقضی با بیانیه ژنو ندارد و کسانی که در این زمینه یاوه گویی می‌کنند باید بدانند که بیانیه ژنو بر اهمیت ادامه یافتن فعالیت‌های نهادهای دولتی در سوریه تاکید دارد.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور نمی‌تواند رهبری تحولات در این کشور را به دست بگیرد و حضور وی در قدرت باعث وخیم‌تر شدن تنش‌ها در منطقه می‌شود.

المقداد همچنین عنوان داشت: از بین بردن کشور سوریه به هدف محوری برای دشمنان این کشور تبدیل شده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه می‌تواند آخرین تلاش‌ها در این خصوص را ناکام بگذارد.

وی در ادامه عنوان داشت که تشکیلات القاعده و گردان‌های تندروی وابسته به این تشکیلات که علیه نظام سوریه می‌جنگند چیزی جز یک "سلاح عاریه‌ای" از طرف سازمان اطلاعات آمریکا و اسرائیل نیستند و هدف آن‌ها این است که سوریه را مجبور کنند تبدیل به این سلاح عاریه‌ای شود تا جایگاه ملی خود را به دست خود از بین ببرد.

المقداد تاکید کرد: هدف این گروه‌ها این بود که سوریه موضع خود را به عنوان دژ مقاومت ترک کند و راضی شود تا تبدیل به پلیسی برای حمایت از امنیت اسرائیل شود تا در خدمت طرح‌های خصمانه اسرائیل که امت عربی را هدف قرار داده باشند.

وی در ادامه افزود: طرحی که شاهد اجرای آن هستیم توسط اسرائیل و با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی برای از بین بردن مساله فلسطین ارائه شده است البته شاهد نقش برخی نهادهای عربی به ویژه عربستان در پیوستن به این طرح صهیونیستی هستیم.

انتهای پیام

کد N278809

وبگردی