آفتاب

استاد دانشگاه صرب: مذاکرات هسته ای، حقانیت ایران را ثابت کرد

استاد دانشگاه صرب: مذاکرات هسته ای، حقانیت ایران را ثابت کرد

بلگراد- ایرنا- یک استاد دانشگاه در صربستان گفت: مذاکرات هسته ای حقانیت ایران در صلح آمیز بودن برنامه هسته ای را ثابت کرد و موجب آشکار شدن شکست لابی های اسرائیلی برای متوقف کردن مذاکرات شد.

خانم ˈمیلوش ماندیچˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود: مذاکرات گروه 1+5 با ایران که اکنون مراحل پایانی آن در حال انجام است، ثابت کرد راه حل های زورگویانه، تهدید و تحریم هیچ گاه نمی توانند به عنوان ابزاری برای حل و فصل مسایل مؤثر باشند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب و شکست تمامی توطئه ها علیه ایران اسلامی گفت: اسرائیل پس از سقوط رژیم پهلوی، خود را در منطقه تنها دید و از ابتدا با برخورداری از حمایت آمریکا با هدف برانداختن نظام جمهوری اسلامی ایران موانعی از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های سیاسی و اقتصادی را ایجاد کرد.

استاد صرب، مقاومت و پایداری دولتمردان و ملت ایران را بزرگترین عامل در روند مذاکرات کنونی برشمرد و تاکید کرد: ایران، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را از طرق مختلف از جمله همکاری کامل با آژانس بین المللی هسته ای به اثبات رساند و اکنون همه به حقانیت تهران پی برده اند.

ماندیچ اضافه کرد: توافق اولیه در مذاکرات ژنو طی نوامبر سال گذشته که موجب سفر بسیاری از تاجران، صاحبان صنایع، سرمایه داران و سیاستمداران خارجی به ایران شد ثابت کرد نمی توان این کشور را در صحنه جهانی نادیده گرفت.

وی با اشاره به مشروعیت حق ایران در استفاده صلح آمیز از علوم هسته ای، بر اعتماد سازی در مذاکرات برای کسب نتیجه مطلوب تاکید کرد و گفت: هر گونه شرط و شروط موجب اختلال در روند صحیح مذاکرات می شود و نتیجه چنین اقدامی مطمئنا به زیان غرب تمام خواهد شد.

این استاد صرب با بیان اینکه حتی دربین مقامات اسرائیلی هم درباره ایران اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اکنون آمریکا و اروپا کاملا به قدرت سیاسی و اقتصادی ایران پی برده اند و دیگر لابی های قدرتمند اسراییلی در واشنگتن نمی توانند مانع توافق بدست آمده بین گروه 1+5با ایران شوند.

اروپام**2061**1485** 1064
کد N278776

وبگردی