آفتاب
معاون فرهنگی دانشگاه دریانوردی چابهار

دانشگاه مبدا تحولات فرهنگی است

دانشگاه مبدا تحولات فرهنگی است

جلسه هم‌اندیشی شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار همراه با تجلیل از اعضای هیات علمی در محل سالن اجتماعات ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه سیستان و بلوچستان، در ابتدای جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه رشد علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و اخلاق مدار در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی می‏باشد.

عباس توان با بیان این که دانشگاه مبدا تحولاتی است که دانشجویان را در طول زندگی در مسیر صحیح و مثبت رهنمون خواهد ساخت، ابراز کرد: اگر این اصل را بپذیریم که دانشگاه باعث این تحولات است باید بدانیم که دانشگاه محیطی است که محل فرهنگ سازی خواهد بود.

وی با بیان این که ورود به دانشگاه و کسب علم در سطح بالاتری از سایر تجربه های زندگی افراد در جامعه قرار دارد، تاکید کرد: یکی از تفاوت های مهم نسبت به مراکز تحصیلی و سایر دوران زندگی فرد قبل از ورود به دانشگاه این است که مباحث پراهمیتی همچون تحقیق، پژوهش و آزاد اندیشی را در دانشگاه تجربه خواهند کرد و مطابق فرموده امام (ره) و مقام معظم رهبری که تاکید فرموده اند دانشگاه باید کارخانه انسان سازی باشد، دانشگاه محلی خواهد بود که بسیاری از آموزه های دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و به دانشجویان منتقل می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ادامه اظهار کرد: در کشور ایران اسلامی نیز توجه به علم‌آموزی در راستای پیشرفت و توسعه کشور از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

توان با اشاره به موفقیت‌های اخیر علمی و پژوهشی ایران اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون ایران اسلامی در حوزه علم و دانش به یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده که مصداق آن را در حوزه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای و دیگر حوزه‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی و در دانشگاهی با عنوان اسلامی انجام وظیفه می کنیم پس باید استادان ما نیز اسلامی و دانشجویان ما نیز اسلامی و متعهد باشند.

وی ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اگر استاد ما استادی مسلمان و خوب باشد خاصیت او در عالم معنا این است که تمام جنبدگان در زمین و آب ها و آسمان برای او طلب مغفرت می کنند.

عضو هیات رییسه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطر نشان کرد: پوشش مناسب و متعارف، مرتب بودن ، پاکیزه و معطر بودن از آرایش های نامتعارف و رعایت حجاب از ویژگی های معلمان مومن و متعهد است.

در ادامه رییس بسیج اساتید شهرستان چابهار با برشمردن اقدام‌های سازمان بسیج اساتید، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حلقه‌های علمی متشکل از یک عضو هیئت علمی دانشگاه با چند دانشجو در رشته تخصصی از جمله این اقدام‌ها است.

سعید جهانتیغ برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی صالحین بسیج اساتید ویژه اساتید به منظور توانمندسازی آنها در حوزه‌های معرفت دینی، تربیت اسلامی و بصیرت‌سیاسی را دیگر برنامه های بسیج اساتیدشهرستان چابهار در سال 93 برشمرد.

وی استراتژی بسیج را کمک به ترویج اندیشه های ناب اسلام برشمرد و افزود: امروز با جامعیتی که بسیج دارد، این سازمان در تمام اقشار شکل گرفته است

و یکی از پر اهمیت ترین اقشار بسیج، بسیج اساتید است بطوریکه دانشگاه یک محیط ظریف و پیچیده است و شاکله آن از اساتید که بعنوان فرماندهان جنگ نرم هستند شکل می گیرد که باید با یک برنامه ریزی خاص و مخاطب شناسی در دانشگاه گام برداشت.

رییس بسیج اساتید شهرستان چابهار ظرفیت سازی و یکپارچگی اساتید برای حضور در جهاد علمی و همچنین شناسایی مستمر مسائل علمی کشور ،تبادل افکار و اطلاعات با سایر دستگاه ها و حضور موثر در عرصه های علمی ، فرهنگی و هنری در دانشگاهها را از اهداف بسیج اساتید برشمرد.

وی تصریح کرد: اساتید باید بدانند که از شخصیت های تاثیرگذار در ابعاد شخصیتی دانشجویان در فضای دانشگاهی هستند؛ چراکه دانشجویان امروز که در دانشگاه ها تربیت می شوند، میراث آینده نظام به شمار می آیند.

رییس بسیج اساتید شهرستان چابهار به اشاره به اینکه امروز توانمندی کشورها بر اساس علمشان است نه سلاحشان، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری قدرت برتر، قدرت علم و فناوری است؛ بنابراین باید امروز با ظرفیت علمی که کشور ما دارد در سطح منطقه اول و در جهان شاهد پیشرفت روز افزون باشیم.

وی تصریح کرد: نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری و اولویت داشتن فرهنگ نسبت به اقتصاد از منظر ایشان، نشان دهنده عمق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : کار فرهنگی صحیح و تاثیر گذار در دانشگاه ها قطعا گرایش به علم آموزی را در دانشجویان تقویت می کند لذا کار فرهنگی در دانشگاه ها بسیار مهم است و البته ضرورت بکارگیری روشهای جدید در مقابل کار فرهنگی دشمنان را می طلبد.

رییس بسیج اساتید شهرستان چابهار هدف از این نشست را هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های بسیج اساتید در دانشگاه مطرح کرد و افزود: در دانشگاه اساتید ، دانشجویان و مدیریت سه ضلع یک مثلث را تشکیل می دهند و باید هر سه گروه در کارهای فرهنگی مشارکت کنند تا تاثیرگذار باشند.

در پایان این نشست نیز به مناسبت گرامی داشت هفته معلم از اعضای هیات علمی توسط بسیج اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تجلیل و هدایایی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام

کد N278735

وبگردی