آفتاب
رییس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

آغاز برنامه تحول در جمعیت هلال احمر کلید خورد

آغاز برنامه تحول در جمعیت هلال احمر کلید خورد

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بازخوانی برنامه های کنونی این جمعیت، از آغاز برنامه تحول در جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد فرهادی» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر که با حضور رییس جمهوری در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برنامه های موجود هلال احمر در حال بازخوانی قرار گرفته و برنامه تحول در این جمعیت شروع شده است.

وی بر به روز شدن، لزوم وجود مدیریت و ساختار مناسب و دارا بودن امکانات کامل تر و به روز تر برای خدمات رسانی بهتر تاکید کرد و گفت: باید با امکانات و ساختاری مناسب تر امکان ورود به سوانح را داشته باشیم.

رییس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به موجب قانون، به منظور نیل به اهداف اساسی همچون تلاش برای تسکین آلام بشری، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار و همچنین حمایت از سلامت انسان ها بدون تبعیض میان آنها، حدود یک قرن قبل شکل گرفته است.

فرهادی ادامه داد: بر این اساس انجام وظایف مهمی نظیر ارایه خدمات امدادی و کمک های اولیه هنگام بروز حوادث و سوانح، توانمند سازی و آموزش جامعه برای مقابله با سوانح، توانبخشی و ارایه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان، کمک به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش نیروهای داوطلب برای انجام خدمات امدادی به عهده این نهاد مردمی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در اواخر سال گذشته به عضویت در هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نایل شد.

فرهادی اظهار داشت: مهمترین فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر در حوادث داخلی شامل امداد رسانی به مردم در زلزله بم، زلزله آذربایجان شرقی، زلزله بستک، زلزله کرمانشاه، زلزله برازجان و بارش برف سنگین در 26 استان کشور در سال گذشته بود.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های بین المللی این جمعیت گفت: در این بخش می توان به حضور و امداد رسانی در حوادث بین المللی لبنان، بحران غره، و کمک رسانی به مردم فلسطین ، سیل زدگان پاکستان - به عنوان بزرگترین عملیات امداد رسانی خارج از کشور-، قحطی زدگان در سومالی و دیگر کشورهای افریقایی، حوادث طبیعی در نیکاراگوئه، هاییتی، اندونزی و ژاپن و اجرای پیچیده ترین عملیات امداد رسانی در پرخطر ترین نقاطجهان مثل یمن، لیبی، سوریه اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون جمعیت هلال احمر با 23 بیمارستان و درمانگاه و مرکز درمانی در 22 کشور جهان به ویژه کشورهای حوزه آفریقا، آمریکای لاتین، افغانستان و آسیای ماینه به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازد.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت موسسه آموزش عالی هلال با بیش از 22 هزار دانشجو در 33 شعبه و در 30 رشته تحصیلی اشاره کرد و گفت: این دوره های آموزشی در رشته های مرتبط با وظایف جمعیت هلال احمر از جمله تربیت امدادگر، حقوق بشردوستانه، مدیریت بحران در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد برگزار می شود.

رییس جمعیت هلال احمر در ادامه پیشنهادی را مطرح کرد که بر مبنای آن موسسه آموزش عالی هلال به دانشگاه بین المللی هلال تبدیل می شود.

فرهادی اظهار داشت: طرح تبدیل موسسه آموزش عالی هلال به دانشگاه بین المللی هلال به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده است.

سیام(3)**9189** 1418
کد N278719

وبگردی