آفتاب

نماینده کهگیلویه در مجلس: تعطیلات بسیار نیروی کار کشور را هدر می دهد

نماینده کهگیلویه در مجلس: تعطیلات بسیار نیروی کار کشور را هدر می دهد

تهران- ایرنا- نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با مناسب ندانستن تعداد روزهای تعطیل در کشور گفت که تعطیلات بسیار باعث هدر رفتن نیروی کار و تعاون در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،حجت الاسلام و المسلمین«سید محمد علی بزرگواری» امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی به انتقاد از زیاد بودن روزهای تعطیل در ایران پرداخت.

وی اظهار داشت: آیا این همه تعطیلات که در مملکت ما موجود دارد با اقتصاد مقاومتی، توسعه و پیشرفت در قالب استانداردهای بین ا لمللی سازگار ست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه هر سال شاهدیم که از 20 اسفند تا 20 فروردین بسیاری از ادارات و دستگاهها تعطیل هستند.

بزرگواری، تعطیلات مناسبتی، بین التعطیلات و پنجشنبه های آخر هفته را هم بخش دیگری از تعطیلات بیش از اندازه دانست و گفت: با این همه تعطیلات چگونه می توانیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم؟

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های اصلی کشور ما نیرو و تعاون کار است که در این تعطیلات به هدر می رود و باید مجلس در این زمینه راهکار قانونی ارائه دهد.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هر سال نامگذاری های مناسبی از سوی ایشان رقم خورده که اگر مسوولان به خوبی به این فرمایشات عمل می کردند اکنون به سند چشم انداز 20 ساله نزدیکتر بودیم.

بزرگواری خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از مسوولان ما با این بیانات و نامگذاری ها به صورت کلیشه ای رفتار کردند و به همایش و صحبت فقط اکتفا کردند.

بزگواری با بیان اینکه مسوولان باید به اقتصاد مقاومتی و سال اقتصاد و فرهنگ توجه نشان دهند، گفت: در حال حاضر بازهم مسوولان دولتی، مجلسی و قضایی بنا دارند همان راه غلط گذشته را در ارتباط با نقشه راه رهبرمعظم انقلاب بپیمایند که این ظلم بزرگی به ملت ایران است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین از از فقر و نابسامانی های اجتماعی انتقاد کرد و افزود: ریشه این معضلات اجتماعی کمبود اشتغال مناسب برای جوانان است و دولت به جای سبد کالا و یارانه باید به فکر اشتغال جوانان باشد.

وی درباره سایر موضوعات اقتصادی دولت گفت: از 4.2 میلیارد دلار چه مقدار به ایران آمده است؟ و این موضوعات چرا بیان نمی شود؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به وجود آقازاده ها در کشور اشاره کرد و افزود: ملت ایران می گویند انقلاب کردیم تا شاهزادگان را بیرون نماییم و مستضعفین جای آنان را پر کنند ولی شاهدیم آقا زاده ها جای آنان را گرفته اند.

بزرگواری درباره تفاوت اشراف زاده ها و آقازاده ها گفت: شاهزاده ها و اشراف زادگان افرادی لاابالی و بی درد بودند و به نام دین از رانت مذهب بهره نمی بردند اما آقازاده ها که بر گلوگاههای اقتصادی و فرهنگی ما چیره شده اند هم به نام دین سواستفاده می کنند و هم از رانت مذهب بهره می برند.

سیام 7261**1572
کد N278627

وبگردی