آفتاب

دیپلمات پاکستانی: روابط مستحکم با ایران نیاز اصلی پاکستان است

دیپلمات پاکستانی: روابط مستحکم با ایران نیاز اصلی پاکستان است

اسلام آباد - ایرنا - سفیر پیشین دولت پاکستان در آمریکا، سفر نواز شریف به تهران را گامی به سوی گسترش همکاری ها و تحکیم روابط دوجانبه میان تهران و اسلام آباد دانست و تاکید کرد: برقراری روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران نیاز اصلی پاکستان است.

ˈمحمد اکرم زکیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور برادر و همسایه هستند و سفر نواز شریف به تهران باعث تقویت بیشتر مشارکت دوجانبه و روابط میان دو کشور می شود.

این دیپلمات باتجربه پاکستان معتقد است نواز شریف باید با استفاده از فرصت سفر به ایران ، در جهت تکمیل و اجرای پروژه انتقال گاز از ایران و رفع موانع موجود در این مسیر گام بردارد زیرا طرح خط لوله صلح گزینه اصلی برای پایان بحران انرژی در پاکستان است.

نماینده اسبق مجلس سنای پاکستان گفت: حضور نخست وزیر و هیات بلند پایه پاکستان در تهران موجب افزایش همکاری های اقتصادی و روابط تجاری میان دو کشور خواهد شد.

وی روابط نزدیک و مستحکم میان ایران و پاکستان را در راستای منافع ملی مردم دو کشور دانست و همکاری تهران و اسلام آباد در زمینه خط لوله صلح را نیز نمادی از همکاری های دوستانه دو کشور در جهان و منطقه عنوان کرد.

اکرم زکی تاکید کرد: مقام های ایران و پاکستان با همکاری نزدیک، می تواند ضمن غلبه بر مشکلات و مسایل فیمابین، در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه نیز موثر واقع شوند.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی، مذهبی، دینی و فرهنگی فراوان میان ایران و پاکستان؛ خطاب به مقام های دولت اسلام آباد گفت: پاکستان نیازمند روابط سازنده تر و افزون تر با جمهوری اسلامی ایران است.

این دیپلمات کهنه کار پاکستانی گفت: ما نسبت به دستاوردهای موفق سفر نواز شریف به تهران و دیدار با مقام های ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران امیدواریم و در آینده شاهد دستاوردهای این سفر در قالب گسترش همکاری های دوجانبه خواهیم بود.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان پیش از ظهر روز گذشته (یکشنبه) برای سفری دو روزه وارد تهران شد تا با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند و روابط دوجانبه و تقویت همکاری های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

نوازشریف در نخستین ساعات حضور در تهران مورد استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاول اول رییس جمهوری قرار گرفت.

نخست وزیر پاکستان در جریان سفر دو روزه به تهران، با رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

آساق ** 1095**1723**5981
کد N278487

وبگردی