آفتاب

نماینده املش: جناح‌ها و احزاب سیاسی با دولت همکاری کنند

نماینده املش: جناح‌ها و احزاب سیاسی با دولت همکاری کنند

نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی دولت از جناح‌ها و احزاب سیاسی خواست با دولت همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد مهدی رهبری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس، نظام جمهوری اسلامی ایران را نعمت بزرگ الهی دانست که خداوند نصیب ما کرده و افزود: اگر خدایی نکرده ناسپاسی و کفران نعمت کنیم مستوجب قهر و غضب الهی خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید نظام را تقویت و حمایت کنیم گفت: در بعد اقتصادی باید معیشت مردم را تامین کنیم و با شناخت صحیح ظرفیت‌ها، استعدادهای داخلی به خوبی از آنها بهره‌برداری کنیم. بهره‌وری را افزایش دهیم و نقاط قوت خود را هدر ندهیم، در صنعت در مواردی که می‌توانیم مزیت داشته باشیم اهتمام به خرج دهیم و در کشاورزی تا آنجا که میسر است محصولات اساسی و مواد غذایی را جهت خودکفایی تولید کنیم و از تولید و تولید کننده حمایت کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: باید واردات بی‌رویه را کنترل کنیم و در مسائل سیاسی استقلال و عزت کشور را مورد توجه قرار دهیم. به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی هم در مسایل سیاسی، هم در مسائل اقتصادی گام‌های مفیدی برداشته است. همه باید در این راستا به دولت کمک کنیم، جناحی برخورد نکرده و سیاسی‌کاری نکنیم و مسائل جزئی و حاشیه‌ای را بزرگنمایی نکنیم.

نماینده مردم املش خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در مسائل اقتصادی،‌ شاخص‌های اقتصادی علامت‌های خوبی را نشان می‌دهد و روند تورم فزاینده و رکود سال‌های گذشته مهار شده و به سمت رشد اقتصادی در حرکت است. توجه به تولید اقتصادی باید در اولویت باشد. به عنوان مثال در تولید چای توجه و عنایت دولت باعث رونق تولید چای شده و با افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای و اختصاص اعتبار برای به‌نژادی و به‌زراعی، بعد از سال‌های رکود، رونقی به کشاورزان چایکار داده شد.

وی ادامه داد: بسیاری از باغات چای رها شده بود و 65 هزار خانوار چایکار به فقر کشانده شده بودند. تولید برگ سبز چای که در بعضی از سال‌ها به 300 هزار تن رسیده بود در سال 92 به 90 هزار تن کاهش پیدا کرد و چای خشک استحصالی که در اوج خود به 70 تن رسیده بود به کمتر از 20 هزار تن رسید.

این نماینده مجلس با انتقاد از روند فزاینده واردات در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های اخیر حدود 80 هزار تن چای خارجی وارد کشور شد که با خرید هر کیلو حدود 4 دلار و کسر هزینه‌های گمرکی هر کیلو چای خارجی حدود 10 هزار تومان پول نصیب عده معدودی می‌کند که در مجموع 800 میلیارد دلار می‌شود که این مبلغ از جیب مردم وارد جیب تعداد معدودی واردکننده می‌شود در حالی که در سال جاری تنها با 160 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی کل چایکاران و سایر دست‌اندرکاران رونق و نشاط گرفتند و مجددا برخی از باغات رها شده چای آباد شدند.

رهبری با اشاره به توفیقات سیاسی دولت نیز عنوان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور آزاد و مستقل به جهانیان معرفی شد و در بحث هسته‌ای نیز دستگاه دیپلماسی توانسته به دنیا بفهماند که ما به دنبال سلاح و بمب اتمی نیستیم و به عنوان یک کشور مستقل حق داریم از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز استفاده کنیم.

وی گفت: از جناح‌ها و تشکلات سیاسی دلسوز نظام انتظار می‌رود هیات جمهوری اسلامی را در این جهت کمک کنند چرا که این‌ها فرزندان انقلاب هستند و باید به آنها اعتماد کنیم. ما توانسته‌ایم دشمنان خود را در موضع انفعال قرار دهیم و با شفاف‌سازی فعالیت‌ها ثابت کنیم که قدرت‌های زورگو و رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ما به دنیا و افکار عمومی دروغ گفتند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آنها ما را متهم می‌کردند که برای سلاح هسته‌ای و بمب اتمی تلاش می‌کنیم و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کردند حتی دارو را از بیماران ما دریغ داشتند و بسیاری از بیماران ما به خاطر تحریم‌ها جان خود را از دست دادند و همه این جنایت‌ها به خاطر دروغ‌ها بوده است.

نماینده مردم املش درباره حوزه انتخابیه‌اش نیز خواستار پیگیری پروژه سایت نفتی دریای خزر شد و گفت: حدود 300 هزار متر زمین ساحل رودسر برای این کار محدود شد و صاحبان این زمین‌ها از هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های خود محروم شدند ولی متاسفانه برخلاف قول داده شده عملیاتی اجرایی این سایت هنوز اجرایی نشده است. خوشبختانه آقای زنگنه دستور دادند کار انجام شود.

رهبری به وزیر نیرو توصیه کرد برای اتمام سد پل رود اهتمام لازم را انجام دهد و از وزیر بهداشت نیز خواست برای تکمیل و توسعه تنها بیمارستان شهر املش اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N278462

وبگردی