آفتاب

هشدار مقامات تایلند نسبت به موج جدید خشونت‌ها

هشدار مقامات تایلند نسبت به موج جدید خشونت‌ها

مقامات تایلند هشدار دادند که اقدامات اپوزیسیون این کشور برای تحویل قدرت به یک رژیم غیرمنتخب، خطر ایجاد موج جدید خشونت‌ها را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تاریت پنگ دیث، رئیس بخش تحقیقات وزارت دادگستری تایلند هشدار داد، تشکیل یک دولت غیرمنتخب غیرقانونی است و موجب درگیری و خشونت بیشتر خواهد شد.

تاریت در سخنرانی خود در تلویزیون تایلند گفت: مقامات به اقدامات خود برای اجرای قانون به منظور حل مشکلات شدت خواهند بخشید.

مخالفان، دولت موقت تایلند را دولتی غیرقانونی خوانده و گفته‌اند که برگزاری انتخابات در فضای کنونی منجر به حل این بن بست نخواهد نشد.

مخالفان دولت تایلند خواهان انتخابات نخست وزیر موقتی هستند تا پیش از برگزاری انتخابات جدید که قرار است طی 18 ماه آینده میلادی برگزار شود، اصلاحات مهم را نظارت و با مساله فساد در این کشور مقابله کند.

معترضان تایلندی هشدار داده‌اند که رهبر جدید باید تا روز دوشنبه انتخاب شود؛ در غیر این صورت به اقدامات خود برای سرنگونی دولتی که پس از برکناری یینگلاک شیناواترا سرکار آمده است، شدت بیشتری می‌بخشند.

این در حالی است که حامیان دولت موسوم به پیراهن قرمزها که اخیرا تجمعی بزرگ را در حومه بانکوک برگزار کردند هشدار داده‌اند که نزاع برای گرفتن قدرت در این کشور منجر به جنگ داخلی شود.

جاتوپورن پرومپان، رهبر پیراهن قرمزهای تایلند گفت: ما زمانی به اعتراض خود خاتمه می‌دهیم که عدالت برقرار شود.

در حالی که این دو گروه (حامیان و مخالفان دولت تایلند) چادرهایی را در مناطق مختلف برپا کرده‌اند، مقامات این کشور برای مقابله با هرگونه درگیری احتمالی میان طرفین در حال آماده باش هستند.

تنش‌های فزاینده احتمال مداخله ارتش این کشور که سابقه کودتا دارد را تقویت می‌کند.

انتهای پیام

کد N278061

وبگردی