آفتاب

فتوای قرضاوی درباره تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

فتوای قرضاوی درباره تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

یوسف قرضاوی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از عبدالفتاح سیسی حمایت می‌کند، تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری مصر را تحریم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الشروق مصر، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان که یکی از برجسته‌ترین حامیان اخوان المسلمین به شمار می‌آید در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: عبدالفتاح سیسی حکومت را از طریق شورش و ظلم به دست آورده است.

وی در ادامه افزود: سیسی، محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر را از طریق شورش برکنار کرده و خود به قدرت رسیده است ما چگونه می‌توانیم او را انتخاب کنیم.

سیسی که بیشترین شانس را برای رسیدن به پست ریاست جمهوری در جریان انتخابات ریاست جمهوری مصر در 26 و 27 مه دارد تنها یک رقیب از گروه‌های چپ‌گرا به نام حمدین صباحی دارد.

قرضاوی در ادامه سخنانش عنوان داشت: من انتخابات ریاست جمهوری مصر را تحریم می‌کنم.

وی در سخنان خود در نشست کنگره در خصوص قدس در قطر عنوان داشت: امیدوارم تمام فلسطینی‌ها به سرزمین خود بازگردند. اسرائیل از نامزدی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت می‌کند چرا که ایهود باراک اعلام کرده که نامزدی وی را تایید می‌کند. اسرائیلی‌ها از نامزدی عبدالفتاح سیسی خوشحال شدند و از زمانی که وی به قدرت رسیده است ما چیزی جز کشتار و خونریزی ندیدیم.

این نخستین سخنان علنی قرضاوی از دو ماه گذشته تاکنون به شمار می‌آید چرا که از زمانی که عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از دوحه فراخوانده‌اند قرضاوی هیچ خطبه‌ای در مساجد دوحه ایراد نکرده است.

کشورهای مذکور اعلام کردند که قطر در امور داخلی آنها مداخله می‌کند و سیاست ایجاد آشوب در منطقه را دنبال می‌کند.

قرضاوی که اصلیت مصری و تابعیت قطری دارد یکی از نزدیکان اخوان المسلمین به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N277874

وبگردی