آفتاب

مالکی: ارتش ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کرده است

مالکی: ارتش ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کرده است

نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌ نظامی با آمریکا عنوان داشت که نیروهای ارتش عراق توانسته‌اند ضربات سهمگینی به گروه‌های تروریستی در کشور وارد آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری پانوراما، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در حاشیه نشستی با ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا عنوان داشت که نیروهای عراقی توانستند ضربات سختی را به تشکیلات القاعده و نیروهای تروریستی دولت اسلامی در شام و عراق (داعش) و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند، وارد آورند.

وی در ادامه افزود: نیروهای عراقی به تلاش‌های خود برای از بین بردن آنها ادامه می‌دهند تا عراق به ویژه استان الانبار را از دست اقدامات جنایتکارانه آنها نجات دهند.

مالکی تاکید کرد: تقویت همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی میان عراق و آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است و این همکاری‌ها براساس توافقنامه امنیتی امضا شده میان دو کشور صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، این ژنرال آمریکایی بر ضرورت ادامه یافتن همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرده و از آمادگی آمریکا برای حمایت تسلیحاتی و آموزشی از نیروهای ارتش عراق خبر داد.

وی همچنین از تلاش‌های ارتش عراق برای آزاد سازی شهر فلوجه از دست گروه‌های مسلح قدردانی کرد و عنوان داشت: جنگ با تروریسم یک جنگ مشترک است و باید این گروه‌ها ریشه کن شوند چرا که نه تنها خطری برای عراق بلکه علیه کل منطقه به شمار می‌آید.

استان الانبار از چند ماه قبل تاکنون شاهد عملیات گسترده نظامی نیروهای ارتش با همکاری افراد مسلح عشایر این منطقه برای تحت پیگرد قرار دادن نیروهای داعش بوده است.

همچنین نیروهای ارتش عراق از جمعه گذشته عملیات امنیتی گسترده برای به دست گرفتن کنترل شهر فلوجه و پاک کردن این شهر از نیروهای تروریستی آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N277856

وبگردی