آفتاب

سخنگوی پوتین: انتقاد غرب از روسیه در موضوع همه پرسی شرق اوکراین احمقانه است

سخنگوی پوتین: انتقاد غرب از روسیه در موضوع همه پرسی شرق اوکراین احمقانه است

مسکو- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه پس از اعلام نتایج همه پرسی در استانهای لوهانسک و دونتسک موضع خود را در مورد آن اعلام می کند و انتقاد غرب و آمریکا از مسکو در این مورد بی اساس و احمقانه است.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو گفت: پیش بینی نتایج همه پرسی در استان های دونتسک و لوهانسک دشوار است.

سخنگوی پوتین در پاسخ به این سوال که آیا درخواست رییس جمهوری روسیه از سران استانهای دونتسک و لوهانسک برای به تعویق انداختن برگزاری همه پرسی بر موضع وی تاثیر می گذارد؟ اظهار داشت: رییس جمهوری روسیه درخواست نکرد بلکه در مورد تعویق همه پرسی به آنها توصیه کرد.

وی اضافه کرد: اما به رغم اعتبار بالای رییس جمهوری روسیه پذیرفتن این توصیه وی دشوار بود زیرا در شرایطی که اقدامات نظامی در مناطق شرق اوکراین جریان داشت ساکنان آن باید با توجه به واقعیت ها و شرایط موجود اقدام می کردند.

پسکوف انتقادهای آمریکا و غرب از روسیه را کاملا احمقانه خواند و اظهار داشت: چرا غرب نتوانست مانع استفاده از نیروی نظامی و سرکوبی مردم در شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک شود.

وی با کنایه گفت: آنها که از نفوذ خود استفاده نکردند مقصر نیستند ولی روسیه مسئول بروز این وضعیت است.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه، غرب را متهم کرد که با تهدید روسیه به تشدید تحریم ها سیاست سرپوش گذاشتن بر مسایل را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: برای آنها مهم نیست که توافق ها چگونه اجرا می شود و گفتگوها جریان دارد یا تیراندازیها متوقف می شود بلکه آنها فقط تلاش می کنند که انتخابات در اوکراین برگزار شود و مساله مشروعیت یافتن رژیم کنونی اوکراین که بر اثر کودتا سر کار آمده است، مطرح می باشد.

همه پرسی استقلال استان های لوهانسک و دونتسک روز یکشنبه در این دو استان شرق اوکراین برگزار شد.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، 80 درصد افراد حائز شرایط در این همه پرسی شرکت کرده و اکثریت آنها به استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین رای دادند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N277803

وبگردی