آفتاب

ونزوئلا اکثر دانشجویان بازداشتی را آزاد کرد

ونزوئلا اکثر دانشجویان بازداشتی را آزاد کرد

تسنیم نوشت:

ونزوئلا اعلام کرد، تعداد زیادی از ۲۴۳ دانشجوی معترض را که در جریان اعتراضات خیابانی هفته گذشته در کمپ های خیابانی بازداشت شده بودند آزاد کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 243 دانشجوی ونزوئلا هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی و پلیس در جریان اعتراضات خیابانی بازداشت شده بودند و اکنون دولت کاراکاس از آزادی اکثر این دانشجویان خبر داده است.
بر اساس این گزارش دولت ونزوئلا امیدوار است تا با تخریب چهار کمپ خیابانی معترضان اعتراضات سه ماه گذشته در این کشور پایان یابد. دانشجویان معترض طی هفته های گذشته اقدام به برپایی کمپ‌های خیابانی در اطراف دفتر سازمان ملل در یک بزرگراه مهم و چندین میدان دیگر شهر کاراکاس کرده بودند.
دفتر دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد، هنوز 11 نفر از این دانشجویان در بازداشت هستند. اتهام اصلی این افراد حمل اسلحه و مواد مخدر بوده است. اعتراضات داخلی ونزوئلا در پی افزایش شدید آمار جرم و جنایت در ماه فوریه آغاز شده است ولی این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است.
از آغاز اعتراضات داخلی در ونزوئلا تاکنون 42 نفر کشته شده اند. حدود 800 نفر نیز زخمی و 3000 نفر نیز بازداشت شده‌اند. برخی نمایندگان آمریکایی خواستار وضع تحریم ضد مقام های دولت ونزوئلا شده اند و یا حتی پا را از این فراتر گذاشته و خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری شده‌اند ولی دولت باراک اوباما تاکنون با اعمال این تحریم‌ها مخالفت کرده و خواستار ادامه مذاکرات بین مخالفان و دولت کاراکاس شده است.

5252

کد N277745

وبگردی