آفتاب

سیسی: اگر مصری‌ها مرا نخواهند خودم کنار می‌روم

سیسی: اگر مصری‌ها مرا نخواهند خودم کنار می‌روم

عبدالفتاح سیسی با تاکید بر اینکه هیچ خصومت شخصی با اخوان المسلمین ندارد، عنوان داشت: در صورتی که مردم من را نپذیرند خودم از قدرت کنار می‌کشم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی،‌ نامزد ریاست جمهوری مصر در گفت‌وگو با تلویزیون اسکای نیوز عربی در خصوص برنامه‌های انتخاباتی‌اش عنوان داشت: من هرگز منتظر آن نمی‌مانم که نیروهای ارتش برای کمک کردن به مردم علیه من به خیابان‌ها بیایند بلکه همان موقع از قدرت کناره گیری می‌کنم.

وی در ادامه عنوان داشت: چنانچه مردم مرا نخواهند به آنها خواهم گفت که تحت فرمان شما هستم و به خواست شما عمل می‌کنم. ارتش مصر علیه هیچ گروهی صف‌بندی نمی‌کند و به نفع منافع کشور عمل می‌کند.

سیسی همچین تاکید کرد: چنانچه شرایط براساس طرح و برنامه ما پیش برود مصری‌ها طی دو سال شاهد تحقق تغییرات اساسی در کشور خواهند بود. مصری‌ها نیازمند تصویب قوانین بیشتر نیستند بلکه ما باید به قوانین احترام بگذاریم.

وی در خصوص دیدگاهش در قبال گروه اخوان المسلمین عنوان داشت: اشکال عملکرد اخوان المسلمین در این بود که آنها تنها برای حکمرانی آماده و سازماندهی شده بودند اما آماده به ثمر رساندن حکمرانی خود نبودند. مصری‌ها اخوان المسلمین را برای اجرای قانون اساسی انتخاب کردند اما آنها براساس دیدگاه‌های دیگری به غیر از قانون اساسی عمل کردند. اخوان المسلمین در یک سالی که بر کشور حکومت کردند از جامعه مصر دوری گزیدند و نظراتی غیر از مردم این کشور داشتند. من با آنها هیچ خصومت شخصی و حس انتقام‌جویی ندارم اما آنها خودشان کاری کردند که مردم مصر دیگر حضور آنها را نپذیرند چرا که اختلافات سیاسی را به اختلافات دینی تبدیل کردند.

سیسی همچنین تاکید کرد: مردم مصر هیچ نیازی به کسی که به اسم دین با آنها سخن بگوید، ندارند چرا که آنها مسلمان و مسیحی متدین هستند و ایراد سخنان دینی به عهده الازهر و کلیساهاست.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی کشور عنوان داشت: در حال حاضر با چالش‌های زیادی رو به رو هستیم و تنها در صورت همکاری تمام مردم مصر شاهد دستاوردهای بزرگ خواهیم بود. ما خواهان امنیت، ثبات و توسعه واقعی هستیم. به وقوع پیوستن انقلاب در کشور باعث بی‌نظمی شده است و به دنبال آن قدرت نهادهای دولتی کاهش یافته است. من به آزادی مردم احترام می‌گذارم اما امیدوارم که این آزادی به آشوب تبدیل نشود من متعهد می‌شوم تا از نیروهای پلیس برای ایجاد امنیت در کشور حمایت کنم در خصوص قانون تظاهرات نیز باید بگویم که این قانون مانع تحقق برگزاری تظاهرات و یا آزادی بیان نمی‌شود اما شرایط امنیتی در مصر می‌طلبد تا تلاش بیشتری برای آرام کردن اوضاع به کار بگیریم.

سیسی همچنین درباره تغییر توافقنامه امضا شده با اسرائیل در سال 1979 اعلام آمادگی کرد و گفت:‌ در صورتی که رئیس جمهور شوم اگر نیاز باشد این توافقنامه را تغییر خواهم داد.

سیسی همچنین در خصوص شرایط اقتصادی مصر عنوان داشت: بخش زیادی از حمایت‌های دولت به طبقه فقیر جامعه نمی‌رسد بنابراین دولت حمایت خود را از قشر مرفه جامعه برمی‌دارد و آنها باید این شرایط را درک کنند. میزان فقر در کشور قبل از انقلاب مصر 21 درصد بوده و بعد از گذشت سه سال به 26 درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N277671

وبگردی