آفتاب

اولاند همه‌پرسی شرق اوکراین را بی‌اعتبار خواند

اولاند همه‌پرسی شرق اوکراین را بی‌اعتبار خواند

اولاند برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین را بی‌معنی و بدون اعتبار خواند و تأکید کرد، تنها انتخابات معتبر، انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه سفر دوره‌ای خود به منطقه قفقاز را آغاز کرد. وی در اولین بخش از این سفر دوره‌ای امروز وارد باکو در جمهوری آذربایجان شد. وی سپس به ارمنستان و گرجستان، کشورهای هم‌مرز با روسیه سفر خواهد کرد.

اولاند با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین گفت: من این انتخابات را همه‌پرسی نمی‌نامم؛ چرا که این همه‌پرسی معنا و محتوایی ندارد. وقایعی که اخیرا رخ داده است، هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: این همه‌پرسی بی‌حاصل است و هیچ آینده‌ای نخواهد داشت. من خاطرنشان کرده‌ام که تنها انتخابات معتبر، انتخابات 25 مه برای انتخاب رئیس‌جمهوری آینده اوکراین خواهد بود. او تنها قدرت مشروع اوکراین است که کشورهای جهان و حتی روس‌ها می توانند با آن مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی تصریح کرد: اگر این انتخابات برگزار نشود، لازم می‌شود تحریم‌های جدیدی اتخاذ کنیم ولی فعلا تقریبا اطمینان دارم که انتخابات 25 مه برگزار خواهد شد.

مردم دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای‌گیری برای شرکت در همه‌پرسی رفتند تا اعلام کنند می‌خواهند از اوکراین مستقل شوند یا خیر.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که نتایج همه‌پرسی که درباره خودمختاری حامیان مسکو در شرق اوکراین برگزار شد، را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام

کد N277526

وبگردی