آفتاب
محمود گودرزی:

تمرکز رسانه‌ها روی حمایت از تیم ملی باشد/ هنر و ورزش درهم آمیخته‌اند

تمرکز رسانه‌ها روی حمایت از تیم ملی باشد/ هنر و ورزش درهم آمیخته‌اند

وزیر ورزش و جوانان در همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی در مورد اثرات ورزش و هنر در جامعه گفت: هنر می‌تواند باعث نشاط روح و روان شود، حسی که ورزش هم ایجاد می‌کند و ورزشکاران بر این مسئله واقف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: هنر باعث تعالی انسان می‌شود و ورزش نیز همین کار را انجام می‌دهد. در آکادمی‌ها در مورد تأثیر ورزش در خلقیات که بحث می‌شود عموماً باور دارند ورزش اثر شگرفی بر اخلاق می‌گذارد. همچنین از منظر ایدئولوژیست‌ها ورزش باعث ترشح موادی در سیستم عصبی می‌شود که آرامش‌بخش است، موادی که شبه مخدر است و البته جنبه منفی و اعتیاد ندارد.

وی افزود: در هنر، موسیقی این کار را انجام می‌دهد. زمانی که موسیقی و ورزش با هم اجرا می‌شود اثرات موسیقی روی ورزش کاملاً نمایان می‌شود، چیزی که در ورزش باستانی کاملاً خود را نشان می‌دهد. حتی در ورزش‌های امروزی مانند ایروبیک هم دیده می‌شود که موسیقی تأثیر زیادی در ورزش دارد.

گودرزی ادامه داد: در این مدت کوتاه باقیمانده به این رویداد عظیم تمرکز تمامی رسانه‌ها باید روی تیم ملی فوتبال‌مان باشد و از پرداختن به حواشی که باعث سرخوردگی و یأس می‌شود، پرهیز کنند. افکار منفی بر عملکرد بازیکنان ما تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: گاهی دیده می‌شود حاشیه‌هایی که چندان جذاب نیستند از سوی برخی از رسانه‌ها منعکس می‌شوند که خیلی هم زیبنده نیستند و حداقل در شرایط فعلی جایی ندارند. رسانه‌ها باید این مسائل را برای بعد بگذارند. اکنون باید تمرکزها یکپارچه روی تیم ملی باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: باید همکاری کنیم بازیکنان در میدان و مربیان در کنارشان و مردم هم حامی و پشتیبان این مجموعه باشند. امیدواریم و تلاش می‌کنیم برای هرچه بهتر برگزار شدن این فعالیت و به امید خدا شاهد یک کار خوب و پسندیده خواهیم بود


گودرزی در پایان تصریح کرد: برای ورزشکاران‌مان آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم با سعه صدر این فشارها را تاب بیاورند. مطمئنم و امیدوارم در همین سالن جشن توفیق برای این عزیزان خواهیم گرفت.
 

کد N277520

وبگردی