آفتاب

انگلیس همه پرسی در شرق اوکراین را نامشروع خواند

انگلیس همه پرسی در شرق اوکراین را نامشروع خواند

لندن - ایرنا - وزارت خارجه انگلیس همه پرسی روز یکشنبه در مناطق شرقی اوکراین را نامشروع خواند و از برگزاری آن ابراز تاسف نمود.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: ما از اینکه امروز ˈبه اصطلاح همه پرسی نامشروعˈ در مناطقی از اوکراین برگزار شد، متاسفیم و معتقدیم که تمرکز اصلی باید بر انتخابات آتی ریاست جمهوری در اوکراین باشد.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است 25 ماه می (چهارم خرداد) برگزار شود.

این سخنگو افزود: جدایی طلبان اوکراین که مشکلات زیادی را برای زندگی شهروندان عادی آن کشور ایجاد کرده اند، امروز برنامه همه پرسی نامشروع خود را به پیش بردند که این موضوع باعث تاسف است.

وی اظهارداشت: همه مردم اوکراین در روز 25 ماه می و در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرصت لازم را برای بیان خواسته های دموکراتیک خود خواهند داشت.

ˈتمرکز اصلی باید بر این باشد که برگزاری آزادانه و منصفانه این انتخابات در فضایی آرام و باثبات تضمین شود.ˈ

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: اگر مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین ایجاد شود، عواقب بیشتری را (برای روسیه) به دنبال خواهد داشت. این موضوع در بیانیه مشترک دیروز فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم منعکس شده بود.

وی افزود: انگلیس معتقد است که همه باید تلاش کنیم تا ثبات، آرامش و رونق و شکوفایی مجددا در منطقه احیاء شود.

ساکنان دو منطقه ˈلوهانسکˈ و ˈدونتسکˈ در شرق اوکراین که اکثرا نیز روس تبار هستند روز یکشنبه در همه پرسی خودمختاری این مناطق از دولت مرکزی اوکراین شرکت کردند.

اروپام**345
کد N277498

وبگردی