آفتاب

معاون سازمان بنادر: شرکت های اروپایی در بنادر ایران بازاریابی می کنند

معاون سازمان بنادر: شرکت های اروپایی در بنادر ایران بازاریابی می کنند

اهواز - ایرنا - معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هفت شرکت از کشورهای اروپای غربی در بنادر ایران بازاریابی می کنند.

ˈعلی جهاندیدهˈ عصریکشنبه در حاشیه آیین معرفی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به این کشورها از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه و پتانسیل بالای بنادر ایران در منطقه و جهان افق خوبی در این زمینه پیش بینی می شود.

وی این شرکت ها را شرکت های دارنده لاینر(خطوط کشتیرانی) عنوان کرد و گفت: با روندی که کشورهای اروپایی به دنبال رفع تحریم ها در حوزه بنادر ایران پیش رو گرفته اند امید می رود گام های بلندی در این زمینه برداشته و ایران به عنوان کشور نخست منطقه معرفی شود.

جهاندیده افزود: پس از برداشته شدن تحریم ها که بخش عمده آنها ظالمانه بود شرایط به مفهوم واقعی برای ورود شرکت های کشتیرانی خارجی با تناژ بالا در بنادر کشور مهیا شده است.

وی همچنین از افزایش وجود اداره شده سازمان بنادر از سالی 300میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: با این افزایش می توان سالانه 10هزار میلیارد ریال وام کم بهره به سرمایه گذاران پرداخت کرد.

***

همچنین جهاندیده در آیین معرفی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزرستان گفت : بنادر ایران دروازه اقتصادی 300میلیون نفر از جمعیت جهان است .

عضوهیات عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: بنادر ایران دروازه اقتصادی کشورهای مختلف منطقه و300 میلیون نفر جمعیتی است که اطراف ما در این کشورها زندگی می کنند.

جهاندیده ، ایران را چهار راه ترانزیتی جهان دانست و افزود: اقتصاد دریامحور و توسعه دریایی جزو ضرورت های هر کشوری است که وجبی از دریا را در خود جای داده است.

وی گفت: ایران کشوری دریایی است که با پنج هزار و 800 کیلومتر ساحل موقعیتی بسیار عالی در زمینه ترانزیت، ترانشیپ و حمل و نقل دریایی دارد.

جهاندیده افزود: نقش بنادر در توسعه اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست و در هر جایی که حمل و نقل معیوب باشد اقتصاد هم معیوب است.

در این آیین از خدمات شش ساله ˈابراهیم ایدنیˈ مدیرکل پیشین بنادر و دریانوردی خوزستان قدردانی و ˈسعدالله عبدالهیˈ به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

645/538 / 1539
کد N277394

وبگردی