آفتاب

مجازات خشونت علیه زنان و کودکان در ترکیه تشدید می شود

مجازات خشونت علیه زنان و کودکان در ترکیه تشدید می شود

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه از تدوین پیش نویس لایحه افزایش مجازات خشونت علیه زنان و کودکان توسط دولت آنکارا خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نخست وزیر ترکیه گفت: پیش نویس لایحه افزایش مجازات خشونت علیه زنان وکودکان تدوین وبزودی به مجلس ملی ترکیه ارائه خواهد شد.

وی امروز در ˈ روز مادر ˈ در ترکیه افزود : افرادی که به خشونت علیه زنان و کودکان متوسل می شوند ، انسان نیستند.

اردوغان اظهارداشت : دولت آنکارا به منظور مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان در این کشور لایحه تشدید مجازات را تدوین و به مجلس ارائه می کند.

خشونت علیه زنان در ترکیه به رغم افزایش جدی مجازات ها و تدابیر حقوقی و امنیتی ، همچنان ادامه دارد و در سال گذشته میلادی 61 زن در ترکیه توسط شوهرانشان کشته شدند.

اداره امنیت عمومی اداره پلیس ترکیه امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که 61 نفر از زنان این کشور در سال گذشته میلادی توسط شوهران و یا دوستان خود کشته شدند.

دراین گزارش آمده است که در سال گذشته میلادی 583 پرونده توسط زنانی که در معرض خشونت قرارداشتند و جانشان در خطر بود ، تشکیل شده است.

ˈ بلند آرینچ ˈ معاون نخست وزیر ترکیه پیش از این در پی درخواست شماری از مردم این کشور در اجرای دوباره حکم اعدام برای قاتلان کودکان گفت : هیات دولت ترکیه با افزایش مجازات جرایم علیه کودکان موافقت کرده است.

وی گفت : دولت ترکیه مجازات سخت تری را برای جرایم علیه کودکان به ویژه جرایم جنسی علیه کودکان در نظر خواهد گرفت.

وی افزود : لایحه افزایش مجازات جرایم علیه کودکان توسط وزارت خانواده تدوین و بزودی برای تصویب به مجلس ملی ترکیه ارائه خواهد شد.

خاورم ** 230**536
کد N277393

وبگردی