آفتاب

کمیسیون شواها در پی احیای نقش وزارت کشور و نیروی انتظامی در مقابله با جرایم اقتصادی است

کمیسیون شواها در پی احیای نقش وزارت کشور و نیروی انتظامی در مقابله با جرایم اقتصادی است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به دنبال احیای نقش وزارت کشور و نیروی انتظامی در زمینه مقابله با جرایم اقتصادی، سالم سازی و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور است.

« امیر خجسته» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: «مهدی چمران» رییس شورای عالی استان ها گزارشی از برنامه های تهیه شده و در دست اقدام این شورا را به این کمیسیون ارایه کرد.

وی همچنین از بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران ارشد شهرداری های کشور، شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیروی انتظامی و وزارت کشور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد.

وی افزود: توجه مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی و ارایه راهکار اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان، حرکتی نو و راه حلی عالمانه در جهت پیشرفت کشور در تمام ابعاد است که بر این اساس مجلس شورای اسلامی با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب به دنبال آسیب شناسی و تقویت حقوقی و قانونی اقتصاد مقاومتی می باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا با گستردگی و وسعت زیاد در کشور، نقش عمده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و به دلیل ارتباط مستقیم آنها با عمران و توسعه شهری باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه خاص باشند.

وی همچنین درباره نقش وزارت کشور و نیروی انتظامی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نیروی انتظامی و وزارت کشور به سبب نوع ماموریتی که دارند در زمینه مقابله با جرایم اقتصادی، سالم سازی و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور نقش مهمی می توانند داشته باشند که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به دنبال احیای این نقش مهم است.

خجسته ادامه داد: در این جلسه برنامه های تهیه شده و در دست تهیه شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط «مهدی چمران» رییس شورای عالی استان ها به استحضار کمیسیون رسیده و مقرر شد در 10 روز آینده، پیشنهادهای عملیاتی دستگاه ها ارایه شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه حجت الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» با اشاره به نقش شهرداری ها و شوراهای شهر در بهبود فضای کسب و کار کشور، خواستار توجه شهرداران به ایجاد فضای نشاط اقتصادی در کشور شد.

وی ادامه داد: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس و دولت و نهادهای انقلابی، شاهد پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

سیام(1)**9103**م.ب**1449
کد N277285

وبگردی