آفتاب
لاریجانی در دیدار رییس مجلس اسلوونی:

رفتار معقول 1+5 در مذاکرات می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی طرفین منجر شود

رفتار معقول 1+5 در مذاکرات می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی طرفین منجر شود

هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد و بایستی با فعال کردن بخش‌های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی‌های یکدیگر به افزایش سطح مراودات فیمابین کمک کرد.

یانکو وبر رییس مجلس اسلوونی با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور گفت: نگاه مثبتی در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی با اسلوونی وجود دارد که بستر مناسبی برای افزایش مراودات فیمابین است.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ظرفیت‌ها فراوان اقتصادی در ایران و اسلوونی افزود: هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد و بایستی با فعال کردن بخش‌های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی‌های یکدیگر به افزایش سطح مراودات فیمابین کمک کرد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی دانست و خاطر نشان کرد: اگر کشورهای عضو 1+5 رفتار معقولی در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند این روند می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری طرفین منجر گردد.
لاریجانی در پایان ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال خط لوله گاز به اروپا اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آ‌مادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی را دارد.
در ادامه این دیدار یانکو وبر رییس مجلس اسلوونی ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه دانست و گفت: اسلوونی و ایران بعنوان دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه می‌باشند و همکاریهای مشترک اقتصادی و تجاری بین آنها میتواند به توسعه تبادلات سیاسی و بازرگانی کمک نماید.
وی در ادامه بر حمایت و دولت اسلوونی در جهت رشد و توسعه مناسبات در بخشهای انرژی فناوری اطلاعات IT و فولاد با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وی در پایان، سفر هیات پارلمانی اسلوونی به همراهی تعدادی از تجار آن کشور به تهران را فرصتی مناسب برای آشنایی بخشهای اقتصادی و صنعتی با شرکای ایرانی دانست و افزود: رفت و آمد و تبادل هیاتهای پارلمانی میتواند به گسترش تبادلات در عرصه‌های مختلف کمک نماید.
انتهای پیام

کد N277067

وبگردی