آفتاب

اعلام موجودیت انجمن دوستی ایران و کویت

اعلام موجودیت انجمن دوستی ایران و کویت

انجمن دوستی ایران و کویت پس از سال‌ها پیگیری در کویت و با دیدار با معاون اول نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت با عضویت جمعی از نخبگان فرهنگی و سیاسی این کشور اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زمان تاسیس انجمن دوستی با کویت در ایران به سال 84 برمی‌گردد و تلاش‌ها برای تاسیس این انجمن در کویت نیز از زمان حضور علی جنتی، سفیر وقت ایران در کویت آغاز شد و سرانجام با وقفه‌ای چند ساله این انجمن اعلام موجودیت کرد.

قرار است اعضای انجمن دوستی با برگزاری چند نشست مطبوعاتی رئوس برنامه‌های خود را اعلام و با سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان و گفت‌وگو با اعضای ایرانی این انجمن، فعالیت رسمی خود را در دو کشورآغاز کنند.

غلام رضا سیدان، نایب رییس شبکه شورای عالی انجمن‌های دوستی و دبیرکل انجمن‌های دوستی کشورهای عربی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزارش دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن استقبال از اعلام موجودیت انجمن دوستی ایران و کویت ابراز امیدواری کرد که در سفر اعضای این انجمن به تهران دیدای با اعضای دو گروه صورت گیرد.

او با تاکید بر نقش انجمن‌های دوستی به عنوان پل ارتباطی بین ملت‌ها گفت: انجمن دوستی ایران و کویت تلاش می‌کند از نقش این انجمن در حوزه دیپلماسی عمومی و غیررسمی برای تنش‌زدایی و افزایش تعاملات دو کشور در قالب صلح و دوستی استفاده کند.

سیدان افزود: با تشکیل انجمن دوستی ایران و کویت در کویت تعامل بین دو انجمن شکل خواهد گرفت و درباره موضوعات مختلف مربوط به افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور ارتباطات خود را گسترش خواهند داد.

شیخ صباح الخالد الصباح، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت، در دیدار با طرف کویتی این انجمن ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضا برای پیشبرد و تحکیم مناسبات و روابط صمیمانه با ایران نقش مؤثر و سازنده‌ای در تقویت روابط میان دو ملت برای این انجمن توصیف کرد و تاکید کرد که حضور موثر و فعال دیپلماسی عمومی پا به پای دیپلماسی رسمی برای کویت لازم و انکارناپذیر است.

اعضای هیات نیز تاکید بر پیوندهای کهن و دیرینه دو ملت دوست و برادر و همسایه، گزارشی از نحوه تشکیل انجمن دوستی ایران و کویت با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور ارائه و از تلاش‌های عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشورمان در کویت قدردانی کردند.

در کویت شخصیت‌های تراز اول، تاثیر گذار وزیران پیشین و چهره‌های سرشناس از اقشار گوناگون جامعه کویت به عضویت این انجمن درآمدند و یکی از اعضای این انجمن نیز از اعضای خانواده سلطنتی این کشور است.

عبدالرحمن العوضی وزیر پیشین بهداری و رییس کنونی سازمان منطقه‌یی حفظ محیط زیست دریایی، محمد السنعوسی وزیر پیشین اطلاع‌رسانی و بنیانگذار صدا و سیمای کویت، عمر العیسی رییس کانون وکلای کویت، کوثر الجوعان رییس آکادمی توسعه فعالیت‌های بانوان کویت، عبداللطیف الکاظمی وزیر پیشین نفت و نماینده پیشین پارلمان، جلیل الطباخ حقوقدان و نامزد عضویت در پارلمان، عبدالله معرفی از بازرگانان سرشناس کویت و فعال سیاسی، علی الموسی وزیر پیشین دارایی و مدیر عامل بانک بازرگانی، کافیه رمضان استاد برجسته دانشگاه کویت و عضو شورای بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، خدیجه المحمید حقوقدان و رییس انجمن ملی حمایت از کانون خانواده، شیخه فوزیه الصباح حقوقدان، عضو خاندان حاکم، مدافع حقوق زنان، عدنان الراشد مدیر انجمن مطبوعات کویت و دبیر تحریریه روزنامه الانباء، عبدالحسین السلطان سردبیر روزنامه الدار و فعال سیاسی و مصطفی غلوم صاحب نظر در مسائل هسته‌ای از اعضای کویتی این انجمن هستند.

غلامعلی صنعتی، سید حسین موسوی، محمود سریع القلم، شهریار نیازی، همایون علیزاده، غلامرضا سیدان، غلامعلی صنعتی، منوچهر عطائی احمد دستمالچیان، محمود هاشمی بهرمانی، علی شمس اردکانی و سید محمد احمدی نیز اعضای ایرانی این انجمن هستند.

در شرایط کنونی و فصل تازه‌ای از سیاست خارجی ایران آغاز به کار طرف کویتی انجمن دوستی می‌تواند ظرفیت جدیدی به روابط دو کشور بدهد.

انتهای پیام

کد N277049

وبگردی