آفتاب

روزنامه آیدینلیک:گروه تروریستی بوکو حرام با ترکیه و اخوان المسلمین مرتبط است

روزنامه آیدینلیک:گروه تروریستی بوکو حرام با ترکیه و اخوان المسلمین مرتبط است

آنکارا - ایرنا - روزنامه ˈآیدینلیکˈ چاپ ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی ˈبوکو حرامˈ نیجریه با حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه و گروه ˈاخوان المسلمینˈ در یک ˈخط ارتباطیˈ حرکت می کند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه آیدینلیک که به مخالفت با دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ شهرت دارد، این ادعا را با مطرح کردن این سووال که چرا دولت آنکارا گروه تروریستی بوکوحرام را محکوم نکرد، عنوان کرده است .

آیدینلیک با اشاره به اینکه گروه تروریستی بوکوحرام که در نیجریه فعالیت می کند، تاکنون صدها نفر را کشته و شماری زیادی از دختران این کشور را ربوده است، افزود: دولت اردوغان که در حمایت از مخالفان در لیبی ، سوریه و مصر به هرگونه تلاشی دست زده است، چرا هیچ واکنشی در خصوص ربوده شدن دختران نیجریه ای از سوی گروه بوکوحرام نشان نداده و سکوت کامل اختیار کرده است.

این روزنامه با اشاره به نوارهای صوتی که اخیرا توسط مخالفان اردوغان منتشر شد، اضافه کرد که در یکی از این نوارها، یک مسوول شرکت هواپیمایی ترکیه با یکی از مشاوران اردوغان در مورد ارسال محموله هایی مشکوک از ترکیه به نیجریه سخن می گوید.

آیدینلیک ادعا کرد که سیاست دولت اردوغان در حمایت از اخوان المسلمین در مصر با حمایت آنکارا از بوکو حرام در یک راستا قرار دارد.

این روزنامه به ربوده شدن 270 دختر نیجریه ای در شمال شرقی این کشور به دست اعضای بوکوحرام اشاره کرد و افزود که این گروه برای فروش یا ازدواج اجباری این دختران که 12 تا 17 سال دارند، اعلام آمادگی کرده است.

آیدینلیک نوشت: در حالیکه سازمانهای بین المللی ، آمریکا ، فرانسه و برخی از کشورهای غربی نیز فعالیتهای تروریستی بوکوحرام را محکوم کرده اند، چرا اردوغان علیه این گروه تروریستی چیزی نمی گوید.

خاورم ** 2010**230**1651
کد N276681

وبگردی