آفتاب

لاریجانی:مدیریت بحران در شهرهای بزرگ باید دغدغه اصلی هلال احمر باشد

لاریجانی:مدیریت بحران در شهرهای بزرگ باید دغدغه اصلی هلال احمر باشد

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نقش سازمان هلال احمر در شرایط بحرانی مشخص می شود گفت: مدیریت بحران شهرهای بزرگ در شرایط وقوع حادثه باید دغدغه اصلی این جمعیت باشد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «علی لاریجانی» روز یکشنبه در جمع اعضای شورای معاونان و رییس جمعیت هلال احمر، این سازمان را یکی از بخش های پر تحرک در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی افزود: یکی از خصوصیات هلال احمر ایران این است که در کشوری فعالیت دارد که رابطه دینی و عاطفی بین مردم قوی است و در شرایط بحران همه مردم آماده کمک هستند و این سازمان باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.

لاریجانی تصریح کرد: جنس کار مردمی که طبق وظیفه شرعی به کمک همنوعان خود می شتابند بسیار متفاوت است و این ظرفیت ارزشمندی است که باعث می شود چابکی هلال احمر حفظ شود زیرا زمانی که نیروی کارمند یک نهادی زیاد شود، چالاکی و چابکی را از آن می گیرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به زلزله خیز بودن ایران، تصریح کرد: لازم است که یک دستورالعمل روشنی برای مواقع بحران بالاخص در شهرهای بزرگی چون تهران و مانند آن داشته باشیم، زیرا باتوجه به گسل های متعددی که در تهران وجود دارد و برج های متعددی که حتی در فضاهای نامناسب ساخته شده است، شرایط امداد رسانی را مشکل می سازد و این مساله جای نگرانی دارد .

لاریجانی اظهار داشت: با کمک وزارت مسکن باید برای ساخت و سازهایی که قرار است صورت پذیرد چاره ای اندیشید تا در آینده و هنگام بروز حوادثی مثل زلزله با مشکل امدادرسانی مواجه نشوید.

وی با اشاره به افزایش زائران عتبات عالیات، یادآور شد: حضور شما در کشورهایی مانند عراق، حائز اهمیت است، زیرا ایرانیان زیادی در آنجا تردد دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ترمیم ناوگان هوایی برای هلال احمر امری ضروری است زیرا با توجه به شرایط جغرافیایی کشور، در خیلی از اماکن نیازمند امدادرسانی هوایی هستیم.

لاریجانی با قدردانی از زحمات جمعیت هلال احمر، گفت: بارها در هنگام بروز زلزله و سیل به استان های مختلف برای سرکشی رفته ام و فعالیت شما را در آنجا از نزدیک مشاهده کرده ام که با سرعت کارها را انجام می دهید و به دلیل نوع شرایط، خود صاحب سبک و نظم خاصی شده اید و کار شما در چشم ملت ایران و مجلس عزیر است و آماده یاری به شما هستیم.

در ابتدای این دیدار محمد فرهادی رییس جمعیت هلال احمر به تشریح فعالیت این جمعیت پرداخت و گفت: هلال احمر با هدف کوشش در جهت دوستی و صلح پایدار میان ملت ها و تلاش در جهت سلامتی انسان ها در حدود یک قرن پیش شکل گرفته است و اقداماتی در جهت خدمات امدادی، توانمندسازی جوامع برای مقابله با سوانح، خدمت به آسیب دیدگان، تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و آماده سازی نیروهای داوطلب انجام داده است.

رییس جمعیت هلال احمر درخصوص اقدامات آینده هلال احمر ، گفت: طرح آموزش همگانی شهروندان، تشکیل کانون های دانش آموزی و جوانان و ارتقای و تجهیز منابع را در دستور کار خود داریم.

سیام**2025 ** 1418
کد N276613

وبگردی