آفتاب
رسانه روسی:

نیروهای اوکراینی غیرنظامیان را در ماریوپل به گلوله بستند

نیروهای اوکراینی غیرنظامیان را در ماریوپل به گلوله بستند

مسکو- ایرنا- یک رسانه روسی از حملات نیروهای اوکراینی و تندروهای همراه آنها به ساکنان غیرنظامی شهر ماریوپل در شرق اوکراین خبر داد که بر اثر آن دهها نفر کشته و مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه در گزارشی از ماریوپل اعلام کرد: در تصاویری که از ماریوپل در فضای مجازی منتشر شده است به وضوح دیده می شود که نیروهای اوکراینی و جنگجویان همراه آنها به سوی غیرنظامیان فاقد سلاح و نقاب تیراندازی می کنند.

در این گزارش خاطرنشان شد: ماریوپل روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد و بیمارستانهای این شهر پر از مجروحان تیراندازیها و حملات نیروهای اوکراینی است.

به گزارش این رسانه، در حملات به ماریوپل، افراد گارد ملی تازه تاسیس اوکراین که از تندروها تشکیل یافته شرکت داشتند.

در این گزارش آمده است: اولگ تساریف نامزد سابق ریاست جمهوری اوکراین و رییس جنبش ˈجنوب - شرقˈ در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: رژیم اوکراین تلاش می کند شمار واقعی حملات نیروهای دولتی به ماریوپل را پنهان کند.

بر پایه این گزارش، در حملات نیروهای دولتی و جنگجویان طرفدار آنها به شهر ماریوپل دست کم ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شده و در بیمارستانها بستری شده اند.

شهر ماریوپل در دو روز اخیر صحنه درگیریهای خونین میان معترضان و نیروهای گارد ملی اوکراین بود و اخبار منتشر شده از این شهر حاکی از شمار زیاد تلفات انسانی است که بیشتر از غیرنظامیان طرفدار روسیه می باشد.

به گفته میروسلاو رودنکو معاون فرمانده شبه نظامیان منطقه دونباس(استانهای لوهانسک و دونتسک) در جریان درگیریهای روزهای جمعه و شنبه در ماریوپل 99 نفر کشته و 119 نفر مجروح شده اند.

وی افزود: حال مجروحان وخیم است و در چند بیمارستان و مرکز درمانی ماریوپل بستری شده اند.

به گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، نیروهای گشت مردمی متشکل از کارکنان مراکز ذوب آهن ماریوپل با حمایت اداره پلیس، مسئولیت تامین امنیت این شهر 500 هزار نفری را برعهده می گیرند.

شهر ماریوپل در استان دونتسک از 15 ماه آوریل گذشته چند بار مورد حمله نیروهای دولتی اوکراین قرار گرفته و بر اثر این حملات دهها نفر از ساکنان شهر و شبه نظامیان مستقر در آن و نیز پرسنل واحدهای امنیتی اوکراین کشته و مجروح شده اند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N276392

وبگردی