آفتاب

حمایت کامرون از "مخالفان اتحادیه اروپا" پیش از برگزاری انتخابات

حمایت کامرون از "مخالفان اتحادیه اروپا" پیش از برگزاری انتخابات

نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) و پیش از برگزاری انتخابات ماه جاری میلادی اروپا که احتمال نزول حزب حاکم وی را به مقام سوم در پی خواهد داشت، اعلام کرد از رای دهندگانی که مخالف اتحادیه اروپا هستند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس سخت‌ تلاش کرده تا به شرایط لازم مخالفت با اتحادیه اروپا با هدف حفظ حزب محافظه کار خود و مقابله با اقدامات حزب استقلال انگلیس بیشتر بپردازد. حزب استقلال انگلیس به دنبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا و اعمال محدودیت‌های بیشتر بر مهاجرت است.

نخست وزیر انگلیس قول داده که در سال 2017 رفراندومی را درباره عضویت در اتحادیه اروپا برگزار کند؛ اقدامی که پس از مذاکرات مجدد درباره روابط لندن با این اتحادیه صورت می‌گیرد.

تعداد بی‌شماری از رای دهندگان در انگلیس و سایر نقاط اروپا میانجی‌گری بروکراتیک اتحادیه اروپا را متهم می‌کنند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که محافظه کاران انگلیس احتمالا پس از حزب استقلال انگلیس قرار گرفته و حزب مخالف کارگر در انتخابات پارلمانی اروپا ماه جاری میلادی ضربه سنگینی به حزب محافظه کار وارد می‌کند.

نخست وزیر انگلیس در روزنامه تلگراف چاپ امروز نوشت: زمانی که ما مذاکره می‌کنیم نتیجه‌اش هرچه باشد این مردم انگلیس خواهند بود که در نهایت تصمیم گیری می‌کنند که در رفراندوم 2017 چه رایی بدهند.

انتخابات پارلمان اروپایی 22 مه 2014 در انگلیس برگزار می‌شود و همان روز هم انتخابات شورای محلی صورت می‌گیرد.

کامرون خواستار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپاست چرا که این امر برای بازار محصولات انگلیس از اهمیت ویژه برخوردار است.

اما حزب استقلال انگلیس تلاش فراوان می‌کند تا رای دهندگان را از محافظه‌کارها دور کند.

برخی تحلیل‌گران و بسیاری از رای دهندگان بر این گمانند که کامرون پیش از رفراندوم 2017 می‌تواند به صورت چشمگیری معاهده‌های اتحادیه اروپا را بار دیگر مورد مذاکره قرار دهد.

انتهای پیام

کد N276246

وبگردی